Posts | Comments | E-mail /

آنگونه که سال ها گفتیم جنگ ضد تروریزم در دهات و خانه های مردم افغانستان نیست : متن کامل سخنرانی حامد کرزی

Posted by on May 31st, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- بر اساس اعلامیه مطبوعاتی ریاست جمهوری ، حامدکرزی رییس جمهور افغانستان در واکنش به حمله تروریستی ولایت تخار و حمله هوایی ناتو در ولایت هلمند گفت که متاسفانه سه روز قبل تعدادی از خدمت گاران کشور توسط تروریستان وتعدادی از اطفال کشور در جنگ ضد تروریزم در هلمند شهید گردیدند. اعلامیه می افزاید، رییس جمهور که امروز در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، شهید قوماندان داوود خان و شهید قوماندان شاه جهان را خدمت گاران وطن دانسته افزود که آنها افراد مجرب، مجاهد و وطن دوست کشور ما بودند که به سلسلهء حملات تروریستان بالای خدمت گاران و بزرگان افغانستان جام شهادت نوشیدند و قبل از آنها، بزرگان دیگری مانند خان محمد خان مجاهد، مولانا سیدخیلی، ملک زرین و تعداد دیگری از والی ها و قوماندان امنیه و بزرگان و علمای کشور ما نیز در نقاظ مختلف جان های شان را از دست دادند و امیدوارم که با کوشش های زیادتر و بردباری بیشتر و در اتحاد و اتفاق ملی افغانستان را به صلح برسانیم تا هم خدمت گاران وطن و هم مردم ما از این نوع حادثات درامان بمانند. همینگونه رییس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در همان روزی که حادثه تخار به قوع پیوست شماری از اطفال کشور نیز در ولایت هلمند در نتیجه بمباران هوایی قوای ناتو شهید شدند گفت: خدمت گاران وطن در حمله تروریستان در شمال کشور شهید شدند و اطفال کشور در حمله کسانی که برای جنگ علیه تروریزم به اینجا آمده اند، در جنوب به شهادت رسیدند.

این در حالیست که افغانستان در هردو حالتش متضرر می شود و آرزوی ما این است که قوت های ناتو و خارجی که به نصحیت و پیام و مشوره های ما طی ده سال گذشته گوش نکردند و برخلافش عمل نمودند، حالا بدانند که بمباران هلمند، آخرین حمله شان به خانه های مردم افغانستان است و آنگونه که سال ها گفتیم جنگ ضد تروریزم در دهات و خانه های مردم افغانستان نیست و جنگ را به جایی ببرند که تروریستان در آنجا استند. لهذا تکراراً به قوت های ناتو هشدار می دهم که به تکرار حمله های هوایی به خانه های مردم افغانستان اجازه داده نمی شود. مردم افغانستان به چنین حملات دیگر اجازه نمی دهند و هیچ بهانه ای هم به چنین حملات دیگر وجود ندارد.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی که اگر ناتو باوجود خواست دولت برای توقف حمله های هوایی به این عمل خود ادامه دهد، دولت افغانستان چه اقدامی خواهد کرد گفت:” ما از سال ها به این طرف نظرهای خویش را در مورد بمباران هوایی به مسوولان ناتو مطرح کرده ایم، برای شان گفته ایم که در صورت ادامه آن ما ناگزیز خواهیم شد با اقدام یک جانبه جلو عملیات آنها را بگیریم و اگر اینها بعد از اعلان دولت افغانستان مبنی براینکه حمله های هوایی شان به خانه های ما دیگر پذیرفته شده نمی تواند و متوقف است، بازهم به اینگونه حمله ها ادامه دهند، حضور آنها از یک نیروی که با هدف جنگ علیه تروریزم به افغانستان آمده است به یک نیروی اشغالگر و ضد مردم افغانستان مبدل می شود که در آن صورت تاریخ گواه است افغان ها با اشغالگران چه معامله یی می کنند. امیدوارم که آنها این مساله را درک کنند که حضور شان به نام مجادله علیه تروریزم است و نه جنگ علیه مردم افغانستان. افغان ها هزاران تلفاتی را که تحمل کردند به دلیل مبارزه علیه تروریزم بوده است ولی این مساله نمی تواند دلیلی برای ادامهء تلفات در افغانستان باشد. لذا این حمله های هوایی شان به خانه های مردم افغانستان متوقف است و تکرارش به معنای خودسری و عمل اشغالگرانه در افغانستان خواهد بود.”

رییس جمهور کشور سال کنونی را که در آن انتقال امنیت آغاز می گردد، گفتگوها در مورد آینده روابط افغانستان و امریکا جریان دارد و تلاش ها برای صلح و مصالحه در حال پیشرفت است، یک سال حساس و دشوار برای افغانستان توصیف نموده گفت که آرزوی من اینست که مردم افغانستان در چنین روز های حساس و نهایت مهم تاریخی با حس وطن دوستی و اتفاق ملی یکجا باهم در راه حفظ و نگهداشت منافع ملی افغانستان و اقدامات جدی به طرف صلح به پیش بروند و با استقامتی که دارند این کار را به اتمام برسانند.

رییس جمهور در بخش دیگر این کنفرانس خبری گفت که همسایه ها در گذشته هرچه با افغانستان کردند همه آنرا می دانند، ولی مردم افغانستان در هرشرایطی باید با همسایه های خود دوست باشند چون دوستان از هم دور شدنی هستند، ولی همسایه ها باقی می مانند چون ملت های کوچ کشی نمی کنند. پس امید است که همسایه های افغانستان نیز این مساله را درک کنند، تا از راه دوستی و همکاری به مشکل های منطقه پایان داده شود.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • مظاهرات خشمگین مصر
    • د درواغو نه ویلو ورځ
    • د خوست ولايت مقام دژورې خواشينۍ اوډاډګيرنې پيغام
    • ایجاد راه آهن ترکمنستان-تاجکستان افغانستان محور مذاکرات دوشنبه
    • کشته شدن ۱۷ تن از اعضای گروه طالبان در ولایت بغلان
    • رقص و پایکوبی سربازان افغان و خارجی در ولایت قندهار
    • زخمی شدن ۸ نفر در حمله انتحاری قندهار
    • تا نابودی کامل کودتاگران به مبارزهٔ خود ادامه میدهیم:- رهبر اخوان المسلیمن مصر
    • توفان و عمامه
    • وقوع حمله انتحاری در نزدیک میدان هوایی قندهار