Posts | Comments | E-mail /

ناتو بر دیگر بر خانهٔ قذافی حمله کرد

Posted by on May 10th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

طرابلس:-   ناتو، از انجام حملات هوایی بیشتر بر طرابلس، پایتخت لیبیا، خبر میدهد.

براساس گزارش های تازه، هدف این حمله تعدادی از  تعمیر های دولتی بوده است  که در میان آنها محل زندگی معمرقذافی، رهبر لیبیا هم دیده می شود.

ناتو بار ديگر اين موضوع را كه حملات هوايي به ‘طرابلس’ پايتخت ليبيا،  بخاطر كشتن ‘معمر قذافي’ ديكتاتور اين كشور صورت مي گيرد، رد كرد و از زنده يا مرده بودن وي اظهار بي اطلاعي نمود.

ډګروال ‘كلوديو گابليني’ یکی از قوماندانان نظامي ناتو امروز سه شنبه در این مورد ګفت: تمام اهداف ناتو اهداف نظامي هستند و اين بدين معني است كه مناطقي را كه هدف قرار داده ايم  مراکز نظامی بوده اند.

اين  قوماندان ناتو در ادامه خاطر نشان كرد: ناتو اشخاص را هدف قرار نمي دهد .

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا معمر قذافي هنوز زنده است يا نه، گفت: ما هيچ  سندی در اين رابطه نداريم و نمي دانيم وي اكنون  مصروف  چه كاري است.

گابليني افزود: اگر بخواهم با شما صادق باشم بايد بگويم اينكه قذافي چه می کند براي ما اهميت ندارد. وظيفه ما حفاظت از  افراد ملکی  در مقابل حملات و يا تهديد به حمله است و به همين  خاطر ما به دنبال هيچ شخص خاصي نيستيم .

در همین حال ادارهٔ‌پناهندگان سازمان ملل متحد از کشورهای اروپایی خواسته تا به  کشتی هایی که مملو از  مهاجرین لیبیایی هستند ، کمک کنند.

در همین رابطه ملیسیا فلمینیگ یکی از سخنگویان  ادارهٔ پناهندگان سازمان ملل متحد امروز (۱۰می ) در  جینوا به خبرنگاران گفت:” مقامات اروپایی که آب های  مدیترانه را تحت نظارت دارند نباید در انتظاردریافت پیام درخواست کمک از کشتی  های حامل مهاجرینی باشند که با مشکل مواجه می شوند، بلکه به هر کشتی  ایکه لیبیا را ترک می کند، باید به  حیث کشتی ایکه نیاز به کمک دارد، نگاه شود.”

خانم فلمینگ همچنین گفت که یکی از مقامات بلند رتبه صومالی در طرابلس گفته است که تاکنون اجساد ۱۶ نفر از کشتی  هایی که حامل مهاجرین لیبیایی بود ، به دست آمده است..

این در حالی است که والری ایموس، رئیس اداره کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد، روز گذشته (۹ مه) در گزارشی به شورای امنیت خواستار برقراری   آتش بس عاجل در بندر مصراته شده است تا امکان توزیع مواد ضروری به باشنده گان این شهر فراهم  شود.

به گفته این مقام سازمان ملل، وضعیت در بندر مصراته، تنها شهر تحت تسلط مخالفین حکومت در غرب لیبیا، به شدت بحرانی است و  باشندگان این شهر با کمبود شدید آب و مواد غذایی روبرو هستند و مناطق مسکونی همچنان تحت حملات  نیروهای رهبر لیبیا قرار دارد.

خانم ایموس همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به هر دو طرف جنگ در مصراته هشدار دهد که باید قوانین بین المللی را مراعات کنند و از جمله از  استعمال بم  های خوشه ای، ماین گذاری در دریا و خشکه  و بمباران های هوایی مناطق مسکونی خودداری ورزند.

اخیرا گزارش هایی از استفاده نیروهای دولتی لیبیا از مهمات خوشه ای در مصراته و تلاش برای ماین گذاری سواحل دریا به منظور تحکیم محاصره شهر و گلوله باران  دوامدار مناطق مسکونی انتشار یافته است.

در حالیکه قسمت اعظم مناطق شرق لیبیا در اختیار مخالفین حکومت  دگروال معمر قذافی است، ظاهرا وی در نظر دارد به هر ترتیب، مانع از ادامه حضور مخالفین مسلح در غرب این کشور شود و به همین دلیل، نیروهای دولتی برای تصرف  دوبارهٔ‌مصراته،  به استعمال انواع تسلیحات متوسل شده اند.

 

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • “استاده ستا حافظه خرابه شوې که نظریه؟”
    • دکورنيو چارو وزير ديولوړ پوړي پلاوي په مشرۍ دخوست ولايت څخه ليدنه وکړه
    • افغانستان پاکستان را شکست داد
    • دکورنيو چارو وزير:په خوست کې ښې رهبرۍ او ولسي همکاري امنيتي حالت ډاډمن کړى دى
    • -جبهه جدید تحت نام”اعتماد ملی افغانستان” اعلام موجودیت کرد
    • احتمال آزاد شدن حسنی مبارک ظرف ۴۸ ساعت آینده
    • نواز شریف خواستار آغاز مذاکرات رسمی با شورشیان طالبان شد
    • باشندگان چهار ولسوالی ننگرهار مجبور به ترک خانه های خود شده اند
    • عصر درخشان امانی، درسی برای نسل امروز افغانستان
    • بار دیگر کشتی ۱۰۵ نفری مهاجرین غیر قانونی در آب های استرالیا غرق شد