Posts | Comments | E-mail /

اسامه بن لادن در نقاط مختلف جهان مسلمانان را قتل عام کرده است: صدر اعظم انگلستان

Posted by on May 3rd, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لندن – صدر اعظم انگلستان  عصر سه شنبه در پارلمان اين كشور اعلام كرد كه با وجود  كشته شدن اسامه بن لادن تهديدات ناشي از القاعده همچنان باقي است.

به گزارش گران افغانستان ديويد كامرون گفت: مرگ بن لادن نتايج و عواقب مهمي را براي مردم ما در داخل كشور و اتباع انگليسي مقيم خارج خواهد داشت.

‘اين رويداد همچنين اثرات خود را بر سياست خارجي ما از جمله در همكاري با پاكستان و عمليات نظامي در افغانستان به طور خاص و جنگ عليه تروريزم در سراسر جهان به طور عام خواهد گذاشت.’

صدر اعظم انگلستان  افزود: كشتن بن لادن در واقع حمله به قلب تروريزم بين المللي بود و دستاورد بزرگي براي امريكا و همه كساني كه به تلاش هاي جهاني براي شكست دادن القاعده پيوسته اند، به شمار مي رود.

وي اظهارداشت: بن لادن مسئول حملات تروريستي 11 سپتمبر در امريكا بود و همچنين حملات تروريستي در بالي اندونیزيا، مادريد، استانبول و لندن را ترغيب كرده بود.

كامرون گفت: بن لادن فردي بود كه  لاف از رهبری مسلمانان می زد اما در واقع مسئول قتل عام مسلمانان در نقاط مختلف جهان بود و در مقايسه با ديگر مذاهب بيشترين مسلمانان را به قتل رساند.

وي با اشاره به تشديد تدابير امنيتي در انگلستان و نمايندگي هاي سياسي اين كشور در سراسر جهان افزود: ما با همكاري نزديك با سازمان هاي امنيتي و پوليس، بطور منظم سطح تهديد امنيتي را عليه انگلستان مورد توجه و در صورت نياز بازنگري قرار مي دهيم.

صدر اعظم انگلستان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اين واقعيت كه بن لادن در يك خانه بزرگ و در يك منطقه شهري و پر نفوس پاكستان زندگي مي كرد به اين  شک  دامن مي زند كه او از حمایت یک  شبکهٔ امنیتی در آن کشور برخوردار بود.

‘ما هنوز از وسعت اين شبكه  معلوماتی نداريم ولي حق داريم كه در اين باره سوالات جدي داشته باشيم.’

كامرون در عين حال خود پاكستان را يكي از قربانيان بزرگ تروريزم توصيف كرد و افزود: اسامه بن لادن دشمن پاكستان بود و با حملات تروريستي خود در پاكستان عليه مردم آن كشور نيز اعلان جنگ كرده بود.

وي تاكيد كرد: ادامه همكاري با پاكستان در مبارزه عليه تروريزم براي انگلستان مهم است و در راستاي منافع ملي ما مي باشد… ما بايد همچنان با پاكستان در زمينه جمع آوري اطلاعات، شناسايي و تعقيب طرح هاي تروريستي و اقدام براي توقف آنها همكاري كنيم.

وي همچنين گزارشي از مذاكرات تیلیفنوي خود با رييس جمهور امريكا، رييس جمهور و صدر اعظم پاكستان و رييس جمهور افغانستان درباره كشته شدن اسامه بن لادن، به نمايندگان  ولسی جرگه این کشور ارائه كرد.

به گفته  صدر اعظم انگلستان، بارك اوباما ساعت سه صبح  روز دوشنبه به وقت انگلستان به وي تیلیفون كرده و موضوع كشتن شدن بن لادن را اطلاع داده است.

رييس جمهور امريكا روز گذشته در يك سخنراني تلويزيوني اعلام كرد كه اسامه بن لادن رهبر شبكه  تروریستی القاعده در جريان حمله نيروهاي  خاص امريكا به يك ساختمان مسكوني در شهر ایبت آباد پاكستان واقع در شمال اسلام آباد كشته شد.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • “استاده ستا حافظه خرابه شوې که نظریه؟”
    • دکورنيو چارو وزير ديولوړ پوړي پلاوي په مشرۍ دخوست ولايت څخه ليدنه وکړه
    • افغانستان پاکستان را شکست داد
    • دکورنيو چارو وزير:په خوست کې ښې رهبرۍ او ولسي همکاري امنيتي حالت ډاډمن کړى دى
    • -جبهه جدید تحت نام”اعتماد ملی افغانستان” اعلام موجودیت کرد
    • احتمال آزاد شدن حسنی مبارک ظرف ۴۸ ساعت آینده
    • نواز شریف خواستار آغاز مذاکرات رسمی با شورشیان طالبان شد
    • باشندگان چهار ولسوالی ننگرهار مجبور به ترک خانه های خود شده اند
    • عصر درخشان امانی، درسی برای نسل امروز افغانستان
    • بار دیگر کشتی ۱۰۵ نفری مهاجرین غیر قانونی در آب های استرالیا غرق شد