Posts | Comments | E-mail /

احمقانه خواندن سیاست های رهبران تهران در پارلمان عراق جنجال آفرید

Posted by on Apr 30th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

بغداد:-  ایران چنان در تار و پود کشور ها ریشه دوانیده است که حتی دولتمردان بعضی از کشور ها از جمله افغانستان، عراق، لبنان، سوریه وحتی کشور های امریکای لاتین از منافع ملی خود دفاع نمی کنند بلکه مصالح ایران را منافع خود می پندارند.  ایران چنان برنامه ریزی می کند که از یک طرف طالبان را به حملات انتحاری تشویق می کند و از طرف دیگر دولت کابل را حمایت می نماید و به همین ملحوظ هم دولت و هم طالبان از مصالح این کشور حمایت می کنند. هکذا  ایران این موضعگیری را در قبال کشور های دیگر نیز اتخاذ کرده است.

به گزارش گران افغانستان ،  این مساله امروز در پارلمان عراق بطور علنی به مشاهده رسید که چگونه مهره های ایران، از منافع آخوند ها دفاع می کنند.  گزارش می افزاید، سخنان حیدر الملا نماینده پارلمان عراق که رفتار رهبران ایران و عراق در زمان جنگ هشت ساله این دو کشور را “احمقانه” توصیف کرد، جنجال آفرید.

گروه های مختلف سیاسی در عراق سخنان الملا را توهین به اعتقادهای بسیاری از مسلمانان دو کشور ایران و عراق توصیف کردند که آیت الله روح الله خمینی رهبر سابق جمهوری اسلامی را به عنوان مرجع خود برگزیده بودند.

برخی از نمایندگان پارلمان عراق به ابراز انزجار از سخنان الملا بسنده نکرده اند و با امضای نامه ای از رئیس این پارلمان خواستند او را مجبور به عذر خواهی رسمی از سخنانش کند که آن را توهین به مراجع توصیف کردند.

علی شبر نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف ملی در این باره گفته است: “بسیاری از نمایندگان نامه ای را امضا و تسلیم رئیس پارلمان کرده اند تا از الملا بخواهد به دلیل اهانت به یکی از مراجع به طور رسمی عذر خواهی کند.”

او افزود که آیت الله خمینی یک مرجع بود و هرچه باشد باید به او احترام گذاشت زیرا بسیاری از مسلمانان او را بزرگ می دارند و بسیاری از شیعیان از او تقلید می کردند.

از سویی الملا در پاسخ به این انتقادها گفت که سخنانش در خصوص مسائل سیاسی بود و ارتباطی به شخصیت های دینی ندارد و تاکید کرد قصد توهین به مراجع دینی نداشته است.

این سخنان بازتاب مثبتی در میان بسیاری از نمایندگان داشت که برای پایان دادن به بحران میانجی شدند و معتقد بودند که تفسیر الملا کفایت می کند.

عامر الفایز دیگر نماینده پارلمان عراق گفته است که این موضوع با گفتگو حل و فصل شد و فکر می کنم سخنان الملا به مثابه معذرت خواهی به شمار بیاید.

روزنامهٔ السومریه در این باره نوشته که این ماجرا که به سرعت بازتاب ها و واکنش های وسیعی در محافل سیاسی عراقی داشت، نشان می دهد با وجود مرور سالها از جنگ ایران و عراق اما همچنان تاثیرات خود را بر صحنه سیاسی عراق دارد.

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “احمقانه خواندن سیاست های رهبران تهران در پارلمان عراق جنجال آفرید”

  1. +1 Vote -1 Vote +1امان الله عمر says:

    ایران مدافع ترور و وحشت در منطقه است

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد
    • طالبان نیز خشونت های اخیر مصر را تقبیح کردند
    • حامد کرزی با وارث شهدای حادثه اخیر انفجار ماین در ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، اظهار همدردی کرد
    • حامد کرزی حملات تروریستی در ولایات هرات« فراه، و هلمند را شدیدا محکوم کرد
    • حامد کرزی حمله تروریستی بالای خانم نجما حنیف یکی از رهبران عوامی نشنل پارتی را شدیداً محکوم کرد
    • د خوست ولایت د صبريو قومي مشرانو په دغه ولسوالۍ کې د بيارغونې د پروژو غوښتنه وکړه