Posts | Comments | E-mail /

بياييد با هم مذاكره كنيم، چرا شما به ما تجاوز كرده‌ايد؟ قذافی در خطاب به سران ناتو

Posted by on Apr 30th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

طرابلس:-  دیکتاتور ليبيا مذاكره با كشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را به منظور پايان حملات هوايي در كشورش خواستار شد.

به گزارش گران افغانستان، به نقل از سایت  المحيط، معمر قذافي، دیکتاتور ليبيا، در سخنراني خود که  صبح امروز (شنبه)  منتشر شد، تصريح كرد: ليبيا  به آنها حمله نمي‌كند و از دريا عبور نكرده است. چرا آنها به ليبيا حمله مي‌كنند؟

وي ادامه داد: بياييد با هم مذاكره كنيم. شما به ما تجاوز كرده‌ايد و مشكل دو جانبه ميان ما و شما ايجاد شده است. چرا شما به ما تجاوز كرده‌ايد؟

رهبر ليبيا اظهار داشت: اگر كشورهاي ناتو سر نفت با ما جنگ دارند، اين كه مشكلي نيست بيايد مذاكراتي را در خصوص انعقاد قراردادهاي نفتي ترتيب دهيم!

معمر قذافي مدعي شد: ملت ليبيا من را مقدس مي‌دانند و من را نماد عزت و كرامت خود مي‌دانند!

وي تصريح كرد: جنگ ميان ما و ايتاليا علني شده است و دولت ايتاليا در حال حاضر با سياستي استعمارگري و فاشيستي كه قبلا در جريان اشغال ليبيا داشت، عمل مي‌كند.

رهبر ليبيا افزود: به كدامين گناه ايتاليا ليبيا را اشغال كرد و در سال 1911 به كشور ما تجاوز كرد و بعد اعتراف كرد كه ملت ليبيا بي‌گناه است و از ملت ليبيا عذرخواهي نمود و گفت كه ديگر اين اشتباه را تكرار نخواهد كرد. اما ايتاليا امروز همان اشتباه را تكرار كرد.

معمر قذافي  ادامه داد: متاسفانه همه ما در آخر به خاطر دوستي از بين رفته‌ي دو كشور و روابط اقتصادي و مالي مفيد براي دو كشور كه نابود شده است، حسرت خواهيم خورد.

قذافي از كشورهايي كه به نظام وي كمك كردند و به قطعنامه‌ي ايجاد منطقه‌ٔ پرواز ممنوع بر فراز ليبيا در شوراي امنيت راي ندادند، تقدير كرد.

دیکتاتور ليبيا  افزود: كشورهاي ناتو با اجراي اين قطعنامه اشتباه كردند و غير نظاميان را هدف قرار دادند و كودكان را كشتند. كسي كه به ناتو اين حق را داده كه با  راکت و  جیت ظرف مدت 40 روز ليبيا را هدف قرار دهد، آيا تصميم به ترور سياسي و هدف قراردادن دفتر قذافي گرفته است؟ آيا اينها با این گونه اعمال خود از غيرنظاميان حمايت مي‌كنند؟

دگروال  قذافي تصريح كرد: كشورهاي غربي به رهبري امريكا، فرانسه و ايتاليا تلاش مي‌كنند كه ليبيا همچنان بدون پيشرفت باقي بماند و از طريق هدف قراردادن زيرساخت‌هاي كشور جزء‌ كشورهاي در حال توسعه باشد.

وي با وحشيانه خواندن حملات ناتو، از اعضاي شوراي امنيت خواست يك جلسه برگزار كنند و قطعنامه‌ي ايجاد منطقه‌ٔ پرواز ممنوع و عمليات نظامي ناتو را در ليبيا بررسي نمايند.

دیکتاتور ليبيا تاكيد كرد كه از آتش بس استقبال مي‌كند، مشروط به اينكه حمله هوايي نيروهاي ناتو متوقف شود.

معمر قذافي افزود: گروه‌هاي وابسته به القاعده همانطور كه مي‌دانيد در افغانستان، پاكستان، الجزاير و صوماليا بدون هيچ معيار و قانوني فعاليت دارند. اين گروه‌هاي تروريستي هيچ منشور يا پيماني ندارند و مذاكرات، دموكراسي و آتش بس را به رسميت نمي‌شناسند.

قذافي بار ديگر تاكيد كرد كه مخالفان وابسته به ملت ليبيا نيستند. آن‌ها گروه‌هاي تروريستي وابسته به القاعده هستند كه تلاش مي‌كنند جوانان را گمراه كنند و آنها را وادار نمايند كه سلاح بردارند.

وي خاطرنشان كرد: ما مردم ليبيا با يكديگر مبارزه نمي‌ كنيم. شما اعتراف‌هاي جوانان را درباره اينكه چگونه گمراه شدند و چگونه تروريست‌ها آنها را وادار كردند سلاح به دست بگيرند، شنيديد.

وي تاكيد كرد: شهر درنه به تصرف گروه‌هاي تروريستي درآمده و القاعده در آنجا امارت خود را تشكيل داده است.

معمر قذافي از جوانان خواست از اين گروه‌ها جدا شوند و به طرفدارانش با هدف بازگشت آرامش به ليبيا بپيوندند.

دگروال  قذافي تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم شما را با  موتر  يا سلاح گمراه كنيم يا به شما وعده بدهيم. شما بعد از پايان درگيري‌ها بدون اينكه كشته شويد صاحب  موتر خواهيد شد. اين  موتر ها از نفت شماست و اموال شما به شما داده خواهد شد. اما هنگامي كه جوانان ليبيا بميرند آيا اين خيانت‌ كاران يا فرانسه يا ايتاليا چيزي به آنها خواهند داد؟

قذافي با اشاره به اينكه با افسران آزاده در ارتباط است، تاكيد كرد: كساني كه به دعوت ما پاسخ دادند نمي‌توانند عليه كشور دست به جنايت بزنند و نمي‌توانند زير بیرق ايتاليا بجنگند.

معمر قذافي درباره‌ٔ شهر اجدابيا تاكيد كرد: اين شهر بايد به منطقه‌اي عاري از سلاح تبديل شود و يك منطقه بي‌طرف باشد مشروط بر اينكه تمامي گروه‌هاي مسلح از داخل آن عقب نشيني كنند.

وي افزود: اجدابيا را به مردم اين شهر در حالي كه بدون سلاح باشد واگذار كنيم. من از اتحاديه آفريقا مي‌ خواهم كه يك تيم از ناظران را به اجدابيا بفرستد تا اين منطقه در چوکات طرح صلح و حمايت از  افراد ملکی بدون سلاح باقي بماند.

دیکتاتور ليبي تصريح كرد: نظام ليبيا بر اساس اصول  مردمی شكل گرفته و تا زماني كه ليبيا با بم اتومي هدف قرار نگيرد، اين اساس تغيير نخواهد كرد.

وي گفت: نظام  مردمی ليبيا به منزله ديواري است كه مانع انتقال موج مهاجرت غير قانوني و تروريزم به اروپا مي‌شود.

قذافي در عين حال هشدار داد كه فروپاشي ليبيا موجب اشاعه‌ي تروريزم در طول شمال آفريقا خواهد شد.

دیکتاتور ليبيا تصريح كرد: نظام سياسي ليبيا براساس كنگره‌هاي مردمي شكل گرفته و قدرت در دست مردم است. ملت ليبيا مرحله‌ي انتخابات پارلماني را پشت سر گذاشت و امروز مستقيما قدرت را در دست دارد و از طريق كنگره‌هاي مردمي عمل مي‌كند و نمي‌تواند به عقب بازگردد.

قذافي تصريح كرد: نظامي سياسي ليبيا هرگز جاي خود را به نظام ديگري نخواهد داد، مگر اينكه مردم ليبيا بدور از تروريزم اين مساله را بخواهند.

قذافي تاكيد كرد: قذافي هيچ قدرت و  مقامی ندارد كه آن را ترك كند. من از مقامات خودم از سال 1977 تا زمان شكل گيري نظام  مردمی كناره گيري كردم و قدرت را به مردم واگذار كردم و من چيزي جز تفنگم ندارم كه با آن در راستاي دفاع از كشورم مبارزه خواهم كرد و هرگز ليبيا را ترك نخواهم كرد. براي اينكه من نمي‌توانم از ليبيا استعفا كنم. كساني كه به خودشان اين حق را مي‌دهند كه از من بخواهم كشورم را ترك كنم بايد بدانند كه اين درخواست بسيار مسخره است.

دیکتاتور  ليبيا افزود: ملت، معمر قذافي را دوست دارد و آن را مقدس مي‌داند، چون قذافي قدرتي ندارد. براي اينكه اگر من رئيس جمهور بودم سرنوشتم مانند رئيس جمهور تونس يا رئيس جمهور مصر مي‌شد چون مردم از صاحبان قدرت بدشان مي‌آيد.

رهبر ليبيا ادامه داد: قذافي در نزد ليبيايي‌ها بسيار پاك‌تر از امپراتور  جاپان است. قذافي نماد عزت و جلال آنها است. شما به چيز مقدسي از ملت ليبيا لطمه مي‌زنيد. من نماد و اساس و پدر ليبيايي‌ها هستم و كسي كه آن را انكار كند، مستحق زندگي كردن نيست.

رهبر ليبيا تاكيد كرد كه دستورهايي براي توزيع سلاح بين ملت ليبيا به منظور مبارزه با نيروهاي ناتو داده است.

وي ادامه داد: ما خواهان شهادت، آزادي و بزرگي در سرزمين‌مان هستيم. ملت ليبيا با پيران، جوانان، ‌كودكان و زنان خود مقاومت خواهد كرد و آن را متحول خواهد نمود. ما با مزدوران، مرتدان، كودكان و زنان و پيران ليبيا مبارزه خواهيم كرد.

قذافي ادامه داد: ملت‌هاي اروپايي در حمايت از من و ملت ليبيا و در اعتراض به حمله ناتو تظاهرات متعددي برگزار كرده‌اند.

دیکتاتور ليبي، رهبران ناتو را گروه تروريزم و گروه بين المللي اعدام توصيف كرد. وي در عين حال از كشورهاي ناتو خواست از مخالفان سلاح شان را بگيرند و دربدل  قراردادهاي نفتي با امتيازهاي ويژه و تفاهم‌ در خصوص امضاي توافق نامه‌هاي بين المللي تحت رضايت دو طرف سلاح را از مخالفان در بنغازي، درنه و مصراته بگيرند.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • دستگیری چند تن از افغان ها به اتهام سهم گیری در مظاهرات اخیر مصر: خبر عاجل
    • برادر ایمن الظواهر در قاهره دستگیر شد
    • هند از باز داشت یک تروریست خطرناک خبر داد
    • خلیل: افراد حکیم شجاعی، مردم را در ارزگان لت و کوب کردند
    • پسر رهبر اخوان المسلمین مصر در مظاهرات کشته شد
    • طالبان نیز خشونت های اخیر مصر را تقبیح کردند
    • حامد کرزی با وارث شهدای حادثه اخیر انفجار ماین در ولسوالی شینوار ولایت ننگرهار، اظهار همدردی کرد
    • حامد کرزی حملات تروریستی در ولایات هرات« فراه، و هلمند را شدیدا محکوم کرد
    • حامد کرزی حمله تروریستی بالای خانم نجما حنیف یکی از رهبران عوامی نشنل پارتی را شدیداً محکوم کرد
    • د خوست ولایت د صبريو قومي مشرانو په دغه ولسوالۍ کې د بيارغونې د پروژو غوښتنه وکړه