Air Flight-Generic
Posts | Comments | E-mail /

خانم وژمه فروغ، ملالی جویا به تو و امثالت یک عمر درس انسانیت میدهد

Posted by اداره on Apr 16th, 2011 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.


خالده نوید ـ‌کابل

بدنبال موج اعتراضات وسیع مدافعان آزدی و عدالت در امریکا علیه رد ویزه ملالی جویا به آنکشور؛  «صدای امریکا»‌ یک گزارش مغرضانه و مصاحبه برنامه شده‌ای را در صفحه انترنتی‌اش زیر عنوان «تقاضای بازنگری صدور ویزه به ملالی جویا» (پنجشنبه، ٢٤ مارچ ٢٠١١) منتشر نمود. «صدای امریکا» به مثابه حنجره دولت امریکا کوشید به تصور خام شان ملالی را بی‌اعتبار جلوه دهند، جویاییکه در شرایط کنونی رساترین و کوبنده‌ترین صدا علیه دولت دست‌نشانده کابل و باداران امریکایی شان محسوب می‌شود. در ادامه‌ی مطلب مصاحبه دیکته شده‌ای نیز با خانم وژمه ‌فروغ صورت گرفته که هر جمله آن قابل مکث است. من چون از خانم وژمه شناخت نزدیک دارم و مثل دیگر زنان فعال افغان همه روزه شاهد نشست و برخاست مشکوک او با سفارت و مقامات امریکایی هستم، خواستم نکاتی را در مورد مصاحبه‌اش تذکر دهم.

زندگی، کار و مبارزه ملالی جویا برای همه مردم افغانستان روشن است. وی با سپر کردن سینه‌اش در برابر جنایتکاران در لویه جرگه طلسم سکوت مرگبار در مقابل این خاینان را شکست و نه تنها به قهرمان زن و مرد افغانستان بلکه به سمبول جرئت و مقاومت جنبش آزادیخواهانه و ضد جنگ مبدل گردید و تا امروز به مثابه یک زن اصیل و آزادیخواه با قبول هرگونه ریسک به وطن و مردمش وفادار مانده است.

فکر می‌کنم که حرف ‌های وژمه ‌فروغ در مورد خانم جویا در واقع حرفهای سخنگویان وزارت خارجه امریکاست که آنرا برای یکی از گدی گک های مونث شان در افغانستان دیکته کرده اند. او درحالیکه بر ملالی جویا خط بطلان میکشد، می‌خواهد رندانه از جرئت جویا «تمجید» نماید و بدینگونه چهره جاسوس‌منشانه خود را بپوشاند.

وقتی خود وزارت خارجه امریکا از اظهار نظر در مورد رد ویزه جویا خودداری کرده اما می‌بینیم که جاسوس دخترک کاسه داغتر از آش شده، به دفاع از تصمیم رد ویزه به ملالی برمی‌خیزد و تمام مشکل را به گردن «مسایل لوژیستیکی» و «کمبود زمان» می‌اندازد و ادعا میکند که «ملالی هر مسئله را سیاسی میسازد». او اظهار می‌دارد که در گرفتن ویزه از سفارت امریکا تا کنون خودش مشکلی نداشته و با وجودی که «زیاد انتقادی هستم درباره کارهای ایالات متحده امریکا تصامیم حکومت امریکا در قبال افغانستان.» اضافه می‌کند که این برخورد «حتی روابطم را با سفارت امریکا متضرر نساخته.»

کر و کور شویم اگر یک انتقاد را از این خانم شنیده باشیم. بگذریم از این که روز چی که شب‌ هایش هم در سفارت امریکا صبح می‌شود ولی تنها همین مصاحبه کفایت می‌کند که نتیجه بگیریم چقدر تا مغز و استخوان مهره هستی. کدام ساده قبول می‌کند که وزارت خارجه امریکا جایزه «زن شجاع سال»[1] را به یک منتقد خود تقدیم نماید! اگر این جایزه واقعا بر اساس شجاعت داده میشد، حتی خودت هم تایید میکنی که «شجاعت» ملالی نمونه است اما چرا هیچگاهی او کاندید این جایزه نشد؟ مگر نه اینست که این جایزه اساسا به زنانی داده میشود که «شجاعت» شانرا در دفاع از سیاست های زورگویانه دولت امریکا به اثبات رسانیده باشند؟ جوابت به ملیون‌ها زن و مرد افغان چیست که آن جایزه را در بدل کدام «شهامت» گرفتی؛ در کجا از جانورصفتی خاینان بنیادگرا در برابر زنان گفتی که زن با شهامت شدی؟ نمی‌دانم که روابط خاص و آشنایی‌ات با وحید عمر از تو «زن باشهامت» درست کرد یا بعد از آن که با امرالله صالح روابط خاص برقرار ساختی؟ خانم وژمه، امریکا بالای تو و امثالت به همین منظور سرمایه گذاری کرده که در روز ضرورت در برابر ملالی جویا ها و دیگر مبارزان ضد سیاست های جنایتکارانه آنکشور شما را به میدان کشد و از شما مثل بلند گوی تبلیغاتی‌اش کار بکشد. یگان «انتقادات» دیکته شده و ساختگی‌ تو و امثالت «کشتی‌های سرد» آقای رییس جمهور را به یاد آدم می آورد که بیشتر به یک تمسخر و خنده می ارزند.

خانم وژمه بهتر است که معلم و مشاور ملالی جویا نشوی، جویا با آگاهی ژرف و از همه مهمتر شرف و وجدان بیدارش تو و نظایرت را میتواند یک عمر تمام درس انسانیت دهد. وی بعد از برآمدش در لویه جرگه و حتی قبل از آن در زمان طالبان انرژی و حتی زندگی خود را در خدمت مردم و بلند نمودن فریاد آنان قرار داده. خودت و سایر خانم‌های ویترین امریکا در این ده سال تمام نیرو و «انرژی» تان را در خوش خدمتی به امریکا و جنایتکاران وطنی مصرف نموده اید و تا هر زمانی که می‌خواهید از آن «استفاده مثبت» نمایید. «پیشنهاد سازنده» تان ممکن به درد استاد ربانی، استاد سیاف، استاد قانونی، استاد و مارشال فهیم، استاد محقق، استاد تنی و در آینده نزدیک به استاد ملا عمر و استاد گلبدین و سایر استادان تان کارآمد باشد نه دختر سرافراز و آزاده‌ا‌ی چون ملالی جویا که دهها تن مثل تو در بالاجیبش جا میشوند.

وژمه فروع با پررویی تمام می‌گوید که وی بدون کدام تشویش به ولایات می‌رود و با زنان کار می‌کند. بلی کاملا درست است وقتی که تحت پوشش تیم‌ های پی‌آر تی و با فند سرشار یو ایس آی دی، مجهز با بادیگارد و در پناه امکانات بی‌شائبه اربابانت جایی سفر کنی معلوم دار که کدام تشویش نمی‌داشته باشی. جنگسالاران و جنایتکارانی که سایه ملالی را به توپ می‌بندند، اما در مقابل یک مشت زنان جاسوس مآب را حاضرند سجده کنند.

ادعایت در مورد اینکه ملالی با فامیلش در کانادا زندگی دارد، از همان دروغ های رسوا و بیشرمانه است. راستی در صورتی که ملالی جویا با خانواده‌اش در کانادا زندگی کند یعنی تابعیت آن کشور را داشته باشد دیگر چی ضرورت به ویزه امریکا دارد. درخواست ویزا امریکا از طرف خانم جویا دروغ خودت و دیگر هم فکرانت را افشا می‌کند که می‌خواهید وانمود سازید که جویا در خارج زندگی می‌کند و تمام سر و صدایی را که براه انداخته بود بخاطر رسیدن به خارج بود.

می‌خواهم به خواهر مبارز و سلحشورم ملالی جویا بگویم که لحظه‌ای هم که شده حرف‌ های این گونه افراد فروخته شده فکرش را مصروف نسازد و به راه پرافتخاری که قدم گذاشته است پیش برود ما همه زنان ستم دیده افغان با او هستیم.


[1] – خانم وژمه فروع در سال ٢٠٠٩جایزه «زن شجاع سال» را از جانب شخص هیلری کلنتن وزیر خارجه امریکا امریکا بدست آورد.


فرستادن/حفظ کردن

7 Responses for “خانم وژمه فروغ، ملالی جویا به تو و امثالت یک عمر درس انسانیت میدهد”

  1. +1 Vote -1 Vote +1Saleema Ashna says:

    افتخار به زنان مبارز و آزادیخواه و مردمی چون ملالی جویا که صدانی مردم بیچاره و غریب و ستمکش ما را به گوش جهان رسانیده و دشمنان خونخور ما را رسوا ساخته است

    نفرین به زنانی مزدور و بیشرم از نوع مژده فروغ که در برابر چند دالر مزدوری میکنند و به زنان وطن ما زیر نام دفاع از حقوق بشر خیانت میکنند

  2. +6 Vote -1 Vote +1ahmad says:

    دفاع از دیموکراسی و حقوق بشر یک ادعای محض امریکا و غربی هاست و میخواهند با این نام ها جهانیان را فریب بدهند. شجاعت ملالی جویا برای همه آشکار است، او با کوبیدن مشت های آهنین بر چهره جنگ سالاریزم و سکتاریست ها ( ایتلاف شمال) یکبار دیگر چهره این مزدوران ایران و روسیه وخونخوران را افشا نماید. ملالی جویا همان ملالی است که در جنگ اول افغان و انگلیس شهامت افغان ها را بجوش آورده بود.

  3. +3 Vote -1 Vote +1پیر بابر says:

    خانم محترمه خرمی سلام و خوش آمدید

    چون شما یک فعال حقوق بشر استید و گفته افغانها در درون تنور حوادث داغ پس خواهش میکنم ما مردم بی خبر را آگاه سازید

    از جمله لطفا بگویید با کدام نظریات خانم جویا موافق نیستید ؟

    قبلا تشکر

  4. +8 Vote -1 Vote +1ناهید خرمی says:

    من هم به مثابه یک زن فعال حقوق بشر در افغانستان شاهد روابط مشکوک خانم وژمه فروغ با امریکاییان هستم. روزی که ویزه ملالی جویا از جانب سفارت امریکا رد شد، او در لباس نمی گنجید و خوشی داشت، اما بعد وقتی دید که هزاران تن از مردم امریکا به دفاع از ملالی جویا صدایشان را بلند کرده دولت امریکا را وادار کردند که به او ویزه بدهد، بی حد و اندازه قهر بود و از همین رو این مصاحبه را با رادیو آشنا نمود که خود را تسکین کند، اما خود را بیشتر شرماند با این نوع مدافع بی مزد شدن دولت امریکا

    من همه روزه شاند یک مشت زنان بی قلب در کابل هستم که زیر نام حقوق بشر و دفاع از زنان، به امریکا مزدوری میکنند و فند های کلان هم میگیرند، اینان از شهرت و صدای رسای ملالی جان در خود میپیچند. اینان نام حقوق بشر را هم بد کرده اند از بس زیر این نام ضد حقوق بشر فعالیت میکنند. من بعضا شرمم می آید که خود را “فعال حقوق بشر” معرفی کنم

    من با تمامی نظرات خانم جویا موافق نیستم، اما استقامت و شهامت و از خود گذری های او را قلبا میستایم. او بدون هیچگونه چشمداشت، به خاطر مردم و زنان بیچاره وطنش در حد امکان تلاش زیادی میکند و من منتهای وطندوستی و پاکیزگی را در کردارش می یابم

  5. +5 Vote -1 Vote +1پیر بابر says:

    موضوع عدم صدور ویزه به شیر دختر افغان نه تنها که روی سیاه نوکران امریکایی های جنایتکار را واضح میکند بلکه ثبوت آن است که حرف های بیهوده امریکا در راه دفاع از حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی یعنی چه؟

    از ده سال موجودیت این به اصطلاح مدافعان دموکراسی و حقوق بشر در افغانستان افغانهای اصیل و وطنپرست چون ملالی جویا نه تنها که مفادی به دست آورده اند بلکه کوبیده شده و حتی با بیشرمی خاص از حق نمایندگی از مردم که او را انتخاب کرده اند هم محروم شده اند

    از موجودیت این جنایتکاران وفقط و فقط جنایتکاران جنگی، قاتلان ملت ما، متجاوزین به عزت و ناموس مردم بیگناه افغان تاکنون نفع برده اند
    از برکت موجودیت امریکا کسانی چون مارشال شلغم غلام فهیم، غلام خلیلی، غلام محقق، غلام سیاف، غلام بسم الله خان، سالنگی، غلام یونس قانونی، غلام عبدالله مربع، غلام عبدالخبیث حرام، غلام حفیظ منفور، غلام ظاهر قدیر … به جای اینکه به خاطر خیانت و جنایت در مقابل ملت و وطن محکمه شده و روانه محبس شده و یا هم از حلقه دار آویزان شوند، معاونین ریاست جمهوری، وزیر، وکیل ولسی جرگه، جنرال و مارشال شده اند
    از برکت موجودیت قوای امریکا در افغانستان یک جنایتکار و نابکار جون احمق شاه مسعودوف لعین که از سال 1974 تا لحظه مرگش در خدمت دشمنان افغانستان از جمله پنجابی ها، ایرانی ها و بعدا روسها بود امروز به حیث قهرمان ملی اعلان گردیده و در سایه قهرمانی او تمام جنایتکاران و خائنین جمع شده اند
    از برکت موجودیت قوای امریکا در افغانستان جنایتکاران جنگی و ملاهای خائن به سیاستمدار و تحلیل گر مبدل شده اند و تمام افتخارات افغانها را زیر سوال قرار میدهند.
    همه این مشکلات و چهرۀ تمام این خائنان و جنایتکاران برای امریکایی های جنایتکار واضح و روشن است مداخلات پنجابی های متعفن و کثیف و آخوند های جنایتکار برای امریکایی ها واضح است امریکا خوب میداند که از مبارزات قهرمانانه افغانها دیگران و بخصوص دشمنان وطن و ملت افغان نفع بردند و بلاخره امریکا خوب میداند که افغانها در بین دو سنگ گیر مانده اند، از یکطرف جنایتکاران و خائنان داخلی و از طرف دیگر مداخلات دشمنان افغانها پنجابی های کثیف.
    آیا از همین رو است که به جای دیموکراسی و حقوق بشر از ناقضان حقوق بشر و از دشمنان دیموکراسی در افغانستان دفاع کرده حتی برای آنها معاش و مدال میدهند ؟

  6. +4 Vote -1 Vote +1حميد says:

    آری خانم ملالی جویا ! افغانستان به خانمهای غیورء مانند شما اشد ضرورت دارد زیرا دولتمردان کنونی آن زنګ و جامن امریکا و غربی ها را به تن دارند

  7. +14 Vote -1 Vote +1Asim says:

    مقاله حالی در دفاع از یک دختر نترس و مبارز وطنم.

    ملالی جان لطفا به حرفهای این زنان و مردان فروخته شده و هرجایی کوچکترین وقعی قایل نشو، اینان مدتهاست خود را به دشمنان مردم ما فروخته اند و وظیفه شان اینست که مقابل انسان های مبارز و وطندوست افغانستان برخیزند و از ارباب شان دالر بیشتر کمایی کنند

    تو تا حال خوب خواب ارباب جنایتکاران و هم ازمزدورانش را نآرام ساخته ای به مبارزه باشکوه ات ادامه بتی، میلیونها هموطن نادار، ستمکش و بیچاره ات با تو اند

    دستانت را میبوسم

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    افکار ابراز شده نظریات خوانندگان ما بوده و به هیچ صورت بیانگر پالیسی “گران افغانستان” نمی باشد

    لطفا عفت کلام و قلم را در نظر داشته باشید

    تاوده بحثونه

    • +1 Vote -1 Vote +1Farhad on شورای نظار او دهغوی درغلګر وکیلان
    • -1 Vote -1 Vote +1Bajawori on شورای نظار او دهغوی درغلګر وکیلان
    • -1 Vote -1 Vote +1Bajawori on شورای نظار او دهغوی درغلګر وکیلان
    • -1 Vote -1 Vote +1Tarakhel on شورای نظار او دهغوی درغلګر وکیلان
    • +2 Vote -1 Vote +1Eng Nazir Alokozai on شورای نظار او دهغوی درغلګر وکیلان

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    د پاکستان په کراچی ښارکی د وینی پیدا کول ګران شوی

    August 17th, 2011

    کراچی: د پاکستان د کراچی ښار وضعیت سره له دی چی حکومت ی�[...]

    افغان ولس سوله غواړی که جګړه ؟

    افغان ولس سوله غواړی که جګړه ؟

    August 17th, 2011

    افغان ولس سوله غواړی که جګړه ؟ (څلورمه برخه) لیکوال: ا[...]

    په خیبر ایجنسی کی دوه پرله پسی چاودنی

    په خیبر ایجنسی کی دوه پرله پسی چاودنی

    August 16th, 2011

    خیبر ایجنسی: دلمړنیو معلوماتو له مخی د خیبر ایجنسی په �[...]

    د پاکستان په کراچی ښار کی د پاکستانی طالبانو قوماندان ونیول شو

    د پاکستان په کراچی ښار کی د پاکستانی طالبانو قوماندان ونیول شو

    August 16th, 2011

    کراچی: د پاکستان د کراچی د ښار د کیماړی په سیمه کی د سی �[...]

    رمضان المبارک: قسمت چهارم

    رمضان المبارک: قسمت چهارم

    August 16th, 2011

    امین الدین سعیدی حكـــم  وحكمت فـرضيت روزه روزه �[...]