Posts | Comments | E-mail /

فرزندان من هم از مادرشان جدا شده اند: زرداری در خطاب به مهاجرین سوات

Posted by on May 29th, 2009 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

_bagram_air_base7

اسلام آباد(ویسا+رسانه ها)- رييس جمهوري پاکستان روزجمعه دربازديد از مناطق درگيري ارتش پاکستان با شبه نظاميان طالبان رسيدگي فوري به وضعيت زندگي مهاجرین مناطق سوات و مالاکند را خواستار شد.

به گزارش ايرنا،آصف علي زرداري در ديداربا منطقه منطقه سوات تاکيد کرد که آنها با پايان يافتن درگيري ها به خانه هاي خود باز مي گردند. وي در خطاب به مهاجرین چنین گفت:احساس شما را درک مي کنم زيرا فرزندان من هم از مادرشان جدا شده و آسيب ديده اند.

بر اساس اعلام دولت پاکستان تاکنون دو ميليون و چهارصد هزار نفر از مردم پاکستان براثر ديگري بين نيروهاي دولتي با گروه طالبان آواره شده اند.

ارتش پاکستان نيز روز گذشته دربيانيه اي ازتوزيع مواد غذايي بين مهاجرین مناطق مالاکند و سوات خبر داد.

کميساری عالی مهاجرین سازمان ملل متحد  روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد درگيري هاي اخير پاکستان،به آواره شدن حدود دو ميليون و چهارصد هزارنفر منجر شده و اين رقم روزانه يکصد هزار نفر افزايش مي يابد.

سازمان هاي امداد رساني اعلام کرده اند بيش از يکصد و شصت هزارنفر از مهاجرین هم اکنون در حدود دوازده کمپ در جنوب سوات زندگي مي کنند و تعدادي زيادي از آوارگان نيز در خانواده اقوام خود و ديگر اقامتگاه ها ساکن شده اند.

ارتش پاکستان عمليات نظامي خود را عليه شبه نظاميان طالبان از ‏26‏ ماه می سال جاری درمناطق بونیر،دير پایین،شانگلا و سوات آغاز کرد که به گفته اطهر عباس تا کنون بيش از يک هزار و دوصد تن از طالبان و هشتاد نفر از نظاميان دولتي کشته شدند.

*بازداشت شماري از شبه نظاميان در کمپ های مهاجرین

سيد اختر علي شاه يکي از مقام هاي ارشد پوليس پاکستان در ايالت سرحد امروز( جمعه ) اعلام کرد سي و نه تن از طالبان را که در بين بیجاشده گان  مخفي شده بودند، بازداشت کردند.

به گفته علي شاه که این زندانیان موهاي خود را کوتاه کرده و ريش خود را تراشيده بودند تا  خود را از ديد نيروهاي امنيتي پاکستان مخفي کنند.

جنرال اطهر عباس‏ سخنگوي نیروهای نظامی پاکستان پيشتر اعلام کرده بود طي درگيري هاي بيست و چهار ساعت گذشته بين نظاميان دولتي و شورشیان درمالاکند و سوات ،‏28‏ تن از اعضاي گروه طالبان کشته شدند‏.‏

وي درجمع خبرنگاران افزود‏:دراين عمليات همچنين هفت تن از نيروهاي ارشد طالبان نيز بازداشت شدند‏.‏

وي اظهار داشت ‏:‏نيروهاي دولتي در عمليات اخير خود در پيوچار،دير پایین و مينگورا بسياري از مواضع شبه نظاميان را منهدم کردند‏.‏

سخنگوي ارتش پاکستان گفت ‏:‏نظاميان دولتي هم اکنون در مينگورا با طالبان درگير جنگ هستند‏.‏

‏*‏ تعيين جايزه براي بازداشت فرمانده شبه نظاميان سوات

دولت پاکستان اعلام کرد افرادي که اطلاعاتي درباره بيست و يک مسوول زنده يا مرده طالبان در شمال غربي اين کشور ارايه دهند جایزه دريافت خواهند کرد.‏

رحمان ملک وزير داخله پاکستان نيزامروز اعلام کرد که اسلام آباد براي بازداشت مولانا فضل ا‏لله رهبر طالبان محلي سوات پنجاه ميليون کلدار (معادل حدود ششصد و بيست و پنج هزار دالر امريکایی) جايزه تعيين کرده است‏.‏

گروه ديدبان حقوق بشر هشدار داده در صورتي که کمک هاي مورد نياز مردم شمال غربي پاکستان در اختيار آنها قرار نگيرد، شاهد بروز بحران انساني در اين کشور خواهيم بود‏.‏

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • دخوست ديني علماوو او مخورو مشرانو سوګند وکړ چې دقومي شخړو اومنازعاتو مخه به نيسي
    • حامد کرزی با خادم الحرمین الشریفین صحبت تیلفونی کرد
    • عبدالحۍ حبيبي لیسې ته د اته ويشت مليونه افغانيو په لګښت درې پوړيزه جوړه شوې ودانۍ ګټې اخېستنې ته وسپارل شوه
    • حامد کرزی: کارت رای دهی بگیرید، رئیس جمهور و حکومت آینده را تعیین و مملکت تانرا مستحکم سازید
    • مسلميار: شیرزی او ولایتي اداره یې د غفلت په خوب ویده دي
    • د افغانستان د کرکټ لوبډلې هند ته ماتې ورکړه
    • کشته شدن یک تن از قوماندانان طالبان در وزیرستان شمالی
    • توافق قریب‌الوقوع واشنگتن و بغداد برای تاسیس پایگاه نظامی در عراق
    • قوماندان کندک اول پولیس ملی ولایت هلمند از یک حمله انتحاری جان سالم بدر برد
    • در سیلاب های اخیر چین بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده اند