Posts | Comments | E-mail /

عملیات مشترک ننگرهار؛ مسوول کیست؟؟

Posted by on Oct 31st, 2010 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

نویسنده: دوکتور فرید ثمین

هفتهء گذشته در حدود ۷۰ تن از سربازان قطعات خاص مبارزه با مواد مخدر روسیه و امریکا برای اولین بار عملیاتی را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار انجام دادند که در  نتیجه آن چند مرکز تولید مخدر را از بین برده و یک تن هیروئین به ارزش پنجاه میلیون دالر را ضبط کردند.

مگر دولت افغانستان پس از چند روز، بعد از آنکه این خبر توسط شبکه ء تلویزیونی انگلسی زبان  ((ریشیا تودی)) با زرق و برق تمام انتشار یافت واکنش شدید نشان داد.   دولت افغانستان این عملیات را نقض حاکمیت ملی افغانستان نامیده و آن را شدیدا محکوم کرد.

حامد کرزی رییس جمهور کشور طی انتشار یک اعلامیه رسمی از این عملیات انتقاد نموده و آنرا به حيث عمليات خودسرانه، نقض آشکارحاکمیت ملی افغانستان و خلاف قوانین بین المللی خوانده و خواستار توضیحات از قوماندانی ناتو در این زمینه شد .

متاسفانه قبل از انتشار اعلامیه رییس جمهور کرزی، معین وزارت مواد مخدر  آقای محمد ابراهیم اظهر  این عملیات را تایید کرده گفت: توقع داریم که دولت روسیه به مثل عملیاتی ننگرهار که به حمایت نیروهای روسی انجام شده است، در این راستا با ما کمک های دیگر نیز کند. موصوف گفته بود که اگر روسیه تیم خاص مبارزه با مواد مخدر را به افغانستان نیز اعزام کند، آنها از آن حمایت خواهند کرد.

تعجب آور است حامد کرزی رییس جمهور کشور انتقاد می کند که با دولت افغانستان در زمینهء اجرای عملیات ولسوالی اچین ولایت ننگرهار هیچ گونه مشوره صورت نگرفته و این عملیات بطور خود سرانه انجام شده است اما از سخنان معین وزارت مواد مخدر چنان معلوم میشود که این وزارت از این عملیات اطلاع داشته و حتی وزارت مذکور خواستار همکاری های مزید روسیه در این زمینه میباشد. حتی معین وزارت مواد مخدر خواستار اعزام تیم های خاص روسی به کشور می باشد.

اسفبار است که رییس جمهور ما یک چیز می گوید مگر معین وزارت مواد مخدر چیزی دیگر می گوید. ما نمی دانیم که به حرف های  کدام یکی از آنها گوش فرا دهیم؛ یکی از آنها این عملیات را به شدید ترین الفاظ تقیبح می کند مگر آن دیگرش خواستار دعوت مجدد نیروهای روسی به افغانستان است.

الحق  ملت مظلوم و بیچارهء افغان انگشت حیرت بر دهن گذشته که این چگونه دولت است که معین وزارت مواد مخدرش از نیروهایی خونخوار روسی که در دههء هشتاد میلادی افغانستان را با خاک و خون یکسان کرد دعوت می کند که در مبارزه علیه مواد مخدر سهیم شود. ملت می پرسد که این معین را کدام فرد به این مقام ارشد گماشته است؟؟

بهرصورت سوالات اساسی در اینجاست که  چگونه نیروهای روسی  داخل خاک افغانستان شدند؟؟ آنها به دعوت کی به افغانستان آمدند؟؟ آنها به اجازهء کدام فرد  داخل خاک افغانستان شدند؟؟ چرا دولت افغانستان از ورد نیروهای روسی خبر ندارد؟؟ چرا دولت افغانستان بعد از گذشت چند روز در مورد این حادثه واکنش نشان میدهد؟؟

پاسخ این سوالات را باید نیروهای ناتو و دولت افغانستان به ملت مظلوم افغان ارایه کنند

در حقیقت امر دولت ما  دروازه های افغانستان را برای مداخلات کشور های خارجی باز نموده است. روس های خونخوار برای مدت ده سال از زمین و آسمان بر ملت مظلوم افغان بم ها و گلوله های آتشین را فرو ریختند، خانه های ما را ویران کردند، پدران، مادران ، برادران و خواهران ما را به فجیع ترین شکل شهید کردند مگر دولت افغانستان همه جنایات جنگی خرسان قطبی را به باد فراموشی سپرده وبا میراث خواران کمونیزم دوباره روابط دیپلوماتیک را بر قرار کرد. شایسته که آن بود، دولت افغانستان از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالستی فقید و روسیهء کنونی خواستار غرامات جنگی شده و جنرالان روسی را به میز محاکمه ((هیگ)) می کشاند مگر متاسفانه دولت افغانستان با آنها پیمان های دوستی را عقد نموده   و جنایات  تاریخی آنها را فراموش کرد.

از روابط نزدیک کابل-تهران چنان معلوم میشود که هرکشور  با ((بوجی های پول)) می تواند آزادانه در امور داخلی افغانستان مداخله کند . در اینجا نه حاکمیت ملی افغانستان مهم است و نه هم شهامت و غیرت  احمد خان و میرویس خان و اگر مهم می بود چگونه پسران شکست خوردهء ستالین و گرگین در این کشور آزدانه مداخله می کردند؟؟

ایزد متعال بر حال زار این ملت رحم کند


فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • خروج نیروهای پولندی قبل از پایان ماموریت نظامی آنها
    • امریکا آمادهٔ پذیرش یک رئیس جمهور زن است:- میشل اوباما
    • کشته و زخمی شدن ۱۰ نفر در نتیجهٔ انفجار ماین کنار سرک در ولسوالی مارجه ولایت هلمند
    • ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی بغلان مرکزی کشته شد
    • سازمان امنیت ملی امریکا پروگرام های نظارتی خود را قانونی اعلام کرد
    • آغاز تمرینات نظامی تحت عنوان رفاقت نظامی ۲۰۱۳
    • نیروهای کودتاچی مصر مسجد فتح قاهره را تحت محاصرهٔ خود در آورده اند
    • طالبان ۱۰ تن از کارکنان یک شرکت سرک سازی را در ولایت هرات گلوله باران کردند
    • باز داشت ۱۰۰۰ تن از هواداران اخوان المسلمین در مصر
    • تعداد از مشاورین امریکایی برای مهار تهدید روز افزون القاعده در عراق مستقر می شوند: وزیر خارجه این کشور