Posts | Comments | E-mail /

جنرال حمید گل به حیث سخنگوی طالبان عمل می کند: ویدیو را مشاهد کنید

Posted by on Sep 29th, 2010 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد (ویسا):- جنرال حمید گل رییس پیشین سازمان استخباراتی  پاکستان  در یک مصاحبهء  اختصاصی  خود بر دولت حامد کرزی شدیدا انتقاد کرده  و حکومت او را دست نشانده و کسانی که در این دولت کار می کنند همه را دست نشانده خطاب کرده است. تاکنون دولت افغانستان در مورد حملات لفظی جنرال حمید گل واکنشی نشان نداده است. جنرال  حمید گل در میان افغان ها به نام ((پدر معنوی طالبان)) معروف است. در این ویدیو این جنرال نام نهاد پاکستانی به حیث سخنگوی طالبان عمل کرده و از آنها دفاع می کند. این ویدیو خود نشان می دهد که طالبان دست نشاندهء پاکستان بوده و هرگز در عمل و کردار خود مختار نیستند بلکه این جنرال حمید گل و جنرالان قصی القلب آی ایس آی اند که همه حملات ناجوانمردانه انتحاری را در داخل خاک افغانستان طرح ریزی می کنند و آنها اند که در آسیاب خون و آتش کشور ما آب می ریزند. باید فراموش نکرد که همین جنرال حمید گل بود که در سال های دهه نود میلادی افغانستان را با طعمهء حریق سوختاند.

: جنرال در مورد تشکیل شورای عالی صلح چنین می گوید:

«نه، اصلا نه. چون حکومت کرزی دست نشانده است. کسانی که در دولت حامد کرزی کار می کنند، همه دست نشاندگانند. آنها به ملت افغانستان خیانت کرده اند. آنها از نیروهای خارجی خواسته اند که بیایند و افغانستان را اشغال کنند. این فراموش نشدنی است و طالبان حاضر نخواهند شد با اینها گفتگو کنند. طالبان را نباید صرف طالبان خواند. آنها از مقاومت ملی افغانها نمایندگی می کنند. حکمتیار و مجاهدین زیادی با طالبان هستند و زیر یک چتر می جنگند. کرزی و همکارانش از نظر مردم افغانستان خیانت کارند. پس این شورای صلح چه نتیجه ای خواهد داد؟»

جنرال حمید، گل  می گوید: «این کشورها همه مزدوران امریکا هستند. اگر دنبال صلح باشیم، امریکا باید با مخالفان مسلح گفتگو کند. یعنی باراک اوباما باید با ملا عمر گفتگو کند. این تنها راه حل مساله افغانستان است. همه این نیروهای ائتلاف و ناتو چه کاره اند؟ اینها نیروهای اشغالگرند. همه آنها باید افغانستان را ترک کنند. این خواست ملا عمر و مخالفان است. اینها باید اول از افغانستان خارج شوند و تاریخ خروج را مشخص کنند، درست مانند روسها.»

جنرال حمید گل در مورد  حمایت  مالی و نظامی پاکستان از طالبان چنین می گوید: «طالبان با چه می جنگند؟ بمب های کنار سرک. آیا آموزش، تجربه یا دانش حرفه ای برای استفاده از آن نیاز دارند؟ نه. ساخت آن ساده است. کلاشنیکوف و تسلیحات دیگر طالبان همان سلاحی است که از روسها در افغانستان به جا مانده است. باید شواهدی ارایه شود که چگونه پاکستان از طالبان حمایت می کند؟»

جنرال حمید گل در مورد اینکه آیا افغانستان بار دیگر با جنگ داخلی مواجه خواهد شد ویا خیر چنین گفت:

«نه فکر نمی کنم این دفعه چنان شود. چون هیچ مخالفی وجود نخواهد داشت. مقامهای فعلی افغانستان به اندازه کافی پول اندوخته اند. اینها افغانستان را غارت کردند و کمک های جهانی را که حق مسلم ملت افغان بود، دزدیدند. اینها حساب های بانکی در خارج دارند. تعداد شان هم از پانصد، شش صد نفر تجاوز نمی کند. آنها می روند به آمریکا و افغانها به دولت اسلامی می رسند. در اختلاف برای تامین حکومت اسلامی و سکولار در افغانستان، شریعت برنده شده و سکولاریسم باخته است. بعد یک شورای ملی می تواند برای حل مشکل افغانستان تشکیل شود. من افغانها را می شناسم با تمام گروه ها از اقوام مختلف کار کرده ام، همه اینها باید در حکومت ملی سهم داشته باشند. طالبان از گذشته درس گرفته و مطمئنم این بار اشتباه گذشته را تکرار نخواهند کرد.»

جنرال حمید گل این نظر را که سیاست خارجی پاکستان را وزارت خارجه این کشور نه بلکه ای.اس.آی تعیین می کند، کودکانه خواند و گفت این اطلاعات نادرست را استخبارات هند به افغانها داده است.

آقای حمیدگل از برکناری امرالله صالح، رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان که گرایش های ضدپاکستانی دارد و به ائتلاف شمال افغانستان وابسته است، تلویحا استقبال کرد و گفت زمان دولت حامد کرزی، ناتو و امریکا دیگر گذشته است. و این طالبان اند که به افغانستان باز خواهند گشت.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د کورنيو چارو وزارت: حکيم شجاعي به د خلکو د شکنجې په تور ونيول شي
    • دهیواددخپلواکۍ دورځې د۹٤مې کليزې په وياړ دخوست والي دمبارکۍ پيغام
    • مصاحبه با محترم آصف آهنگ دانشمندی که چراغ مشروطه خواهان را روشن نگاه داشته است
    • جلسه شورای امنیت ملی: از روز تاریخی و خجستهء استراد استقلال کشور با شکوهمندی تجلیل بعمل آید
    • عنوانی حامد کرزی پیام های تبریکیهء سران کشور های مختلف جهان به مناسبت استرداد استقلال کشور
    • د خوست ولایت د شمل فارم باغ په سيمه کې د اوه شپیته مليونه افغانيو په لګښت د يوه لوى پله د بنسټ ډبره کیښودل شوه
    • وحدت ملى بخاطرحفظ استقلال کشور آرمان ستُرگ شاه امان اﷲ بود!
    • مدت اقامت مهاجرین افغان در پاکستان تا سال ۲۰۱۵ تمدید شد
    • نماد استقلال، منار وزارت دفاع یا طاق ظفر پغمان
    • دخپلواکۍ دگټلو تاريخي خاطرې يادمو مبارک