Posts | Comments | E-mail /

دیدار اعضای شورای عالی تفاهم با حامد کرزی

Posted by on Jun 29th, 2010 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:-بر اساس گزارش های رسیده،‌اعضای شورای عالی تفاهم در دیدار با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان حمایت شان را از فیصله های جرگه ملی مشورتی صلح اعلام کردند. در این دیدار که ظهر دیروز ( سه شنبه) در قصر سلام خانه ریاست جمهوری برگزار شد، استاد فاضل قطعنامه شورای عالی تفاهم را قرائت کرد که در آن از برگزاری جرگه ملی مشورتی صلح استقبال و از فیصله های آن قویاً حمایت گردیده است.
در قطعنامه همچنین، هدف و مرام تاسیس شورای عالی تفاهم ، تقویت وحدمت ملی و حاکمیت نظام دانسته شده است و از موجودیت کسانی که در داخل نظام تمام امتیازات نظام را می گیرند، علیه آن اقدام می نمایند و از عدم صداقت بعضی از مقامات عالی رتبه دولتی ابراز نگرانی صورت گرفته است.همچنین، در قطعنامه شورای عالی تفاهم آمده است که اعضای شورا، متفقاً از فرمان تاریخی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مبنی بر حل معضل کوچی ها و ده نشینان حمایت می کنند.
در قطعنامه به خاطر عدم تایید دونامزد وزیر قوم هزاره از سوی ولسی جرگه، ابراز تاسف شده است و بر اقداماتی که بتواند وحدت ملی را تمثیل نماید تاکید گردیده است.
در ادامه این دیدار، حمدالله دانشی، قاری قاسم و ملا علم به ترتیب صحبت نموده، ضمن اعلام حمایت از برگزاری جرگه ملی مشورتی صلح، از موجودیت عناصری در داخل نظام که بر خلاف منافع علیای وطن عمل میکنند، ابراز نگرانی کردند.
آنها نیز به نوبه خود به خاطر رد دو نامزد وزیر از سوی ولسی جرگه اظهار تاسف نمودند و بر تقویت وحدت ملی تاکید کردند.
آنها همینگونه هدف از تاسیس شورای عالی تفاهم را تلاش برای تداوم حاکمیت نظام در شمال کشور خواندند و انزجار شان را از آنعده افرادی که از داخل نظام دست به توطئه علیه نظام میزنند اظهار کردند.
رییس جمهور حامد کرزی پس از استماع دیدگاه ها و نظریات اعضای شورای عالی تفاهم، تاسیس این شورا را ابتکار به جا و قابل قدری دانست که هدف آن آرامش، ترقی و ثبات در افغانستان است.
رئیس جمهور کشور در ادامه، تلاش های حکومت افغانستان را برای دست یابی به صلح، ترقی و ثبات، آرزوی فرد فرد ملت افغانستان خواند و تصریح کرد که جرگه ملی مشورتی صلح جهت برآوردن این آرزوی ملی برگزار گردید.
رئیس جمهور در بخش دیگر سخنانش، به خاطر عدم تایید دونامزد وزیر مربوط به قوم هزاره از سوی ولسی جرگه اظهار تاسف کرد و گفت که تکرار این مساله برای بار سوم، جای نگرانی است و عدم رای تایید برای این دو نامزد وزیر قابل تاسف است.
رئیس جمهور حامد کرزی در ادامه تصریح کرد که با وجود این که ما خواهان نظام دیموکراسی در افغانستان هستیم، نباید بگذاریم به نام دیموکراسی خطری متوجه امن، ثبات و وحدت ما گردد.
حامد کرزی با بیان این که وحدت ملی، اتفاق و اتحاد افغانها بالاتر از مسایل روزمره است، گفت: افغانستان در دوره گذار قرار دارد و این دوره ای دشواری است که نیاز به صبر، حوصله و برده باری دارد.
رئیس جمهور کشور در ادامه سخنانش، گفت : صاحب این خاک، فرد فرد این ملت است و همه برای آرامش، ترقی، سعادت و عزت این خاک تلاش میکنند، شاید راه های آنها از هم فرق داشته باشد، اما همه برای رسیدن به یک منزل تلاش می نمایند.
حامد کرزی، رشد احزاب سیاسی را بخیر مردم افغانستان دانست و تصریح کرد که این مردم اند که در روز انتخابات تصمیم میگیرند که برای کی رای دهند و این روند بدون شک بخیر و فلاح مردم افغانستان است.
.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • تبرئه روحانی پاکستانی در محکمه این کشور
    • جنګسالاران دا ځل واك ته پارلماني پلمه كوي
    • وروستيو سيلابونو دګرديز اوخوست دلوى سرک ترټولو لوى پُل نړولى دى
    • بدون شرح
    • درگیری های شدید در سرحد هند و پاکستان
    • افغانستان به تاجکستان گاز صادر می کند
    • وقوع انفجار شدید در شاهراه کابل-مزارشریف
    • وزیر اطلاعات و کلتور تونس توسط یک هنرمند لت و کوب شد
    • هشدار های طالبان را بطور جدی تحت بررسی داریم: سخنگوی ریاست جمهوری مصر
    • عمر داوودزى راتلونکو ولسمشريزو ټاکنو ته کانديد دى