Posts | Comments | E-mail /

امـريکـا افغانستـان کـي خپـل وايـسرا ټـاکي

Posted by on Apr 28th, 2009 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

_13779_khalilzad-16-6-2005

 

امید تمیم

 

ويل کيږي چي  سبا (پنجشنبه د اپريل دېرشمه)  افغاني الاصله امريکايي زلمي خليل

زاد  کابل ته رسيږي ترڅو نوموړی د جمهوري رياست د پاره د لسهاوو  کانديدانو په کتارکي  خپل نوم  هم  ثبت کړي  او په دې توګه ځانته « قانوني » يوه  د اوړو پزه کښيږدي .

لا د پخوا څخه داسي برېښېده چي  په امريکا کي د اوباما اداره د سخت دريزه جمهوري خواهانو تر فشار لاندي غواړي چي زلمی خليل زاد چي د امريکا د نيومحافظه کارانو د ډلي فعال غړی او د امريکا تر ټولو بدنامه او  د پخواني جمهور  جورج بوش په ماجراجويه  اداره کي دهغه د ټيم يو لوړتبه غړی وو،  نوموړی به د افغانستان د جمهور رئيس په نامه   په افغانستان کي د امريکا راتلونکی وايسرا ټاکي .

نن سبا زيات سياسي کارپوهان پر دې خبره سلا دي چي کابل ته د  ملګرو ملتو په سازمان کي د امريکا د پخوانی سفير خليلزاد راتګ به هغه سياسي زد وبندونه چي دافغانستان دانتخاباتو لپاره هم د حکومت په دننه او هم د حکومت په  دباندي کړيو کي تر لاس لاس لاندي دي هغه به  ګډوډ کړي او په عوض کي به   خليلزاد خپل د پردې ترشا امريکايي ټيم چي څه موده مخکي يې په ډوبی کي را غونډ کړي او په هغه کي  خليلزاد خپله محرمانه امريکايي اجنډا ورته توضيح کړېوه ، را بر سيره کړي  .

داسي معلوميږي چي په دې  انتخاباتو کي به د خليلزاد حضور  په واقعيت کي  د امريکا د هغه سناريو عملي کېدل وي چي امريکا لا د پخوا څخه زموږ د هيواد او  سيمي  د کړکېچ د لا بحراني کېدودپاره  يې تر لاس لاندي لرل . خو دلته چي  د انتخاباتو په نامه کومه دغه لويه هنګامه او لوبه را  روانه ده  اوهغه  دوه نيم سوه ميلونه ډالر چي پر هغه باندي زموږ د ملت په نامه او هغه هم د انتخاباتو د پاره لګيږي نو دا په رشتيا د امريکا د هغه ريشخند ډيموکراسۍ يوه مضحکه ډرامه ده چي د نړۍ والو و نندارې ته يې راباسي.

فرستادن/حفظ کردن

9 Responses for “امـريکـا افغانستـان کـي خپـل وايـسرا ټـاکي”

  1. +1 Vote -1 Vote +1afghan dost says:

    Mr. norali, you are 100% right all of them are stupid and none of them worked for afghanistan. this election is just a so called game, i support your comments especially regarding son of Saqaw. very good one

  2. +2 Vote -1 Vote +1norali says:

    من طرفدار هيچکدام نيستم، نه کرزی و نه خلیل زاد و نه دیگرانش . اين يک بازی طفلانه است. هر کسی را که امريکا خواست همان است و بس . وطن ما از مجبوریت و يا ناخن افگار سم سهی اشغال شده و ما يک مستعمره واقعی هستيم، يک وقتی از انگلیسها بوديم، ديروز از شوروي ها بوديم، باز پسانها طالبان ما مردم را به عربها و پاکستانی ها فروخت و حالا هم از امريکا که خود به مستعمره شدن راضی است ، مستعمره آنها شديم !

    ببينيد شما شاهدان ناحق مزد بگير دهن دروازه ولايت کابل بازهم به ناحق در برابر چند پيسه براي خلیل زاد دست بالا و گلون خوده پاره میکنيد، خوب اين در دوران دموکراسی امريکايي ! حق شماست !

    بلفرض اگر خلیل زاد را بحیث رئیس جمهور مثل اينکه ديگران را سرش شاند او را هم سر شان بشاند، باز چه خواهد شد؟ . شما فکر مېکنيد این وطن را باز بنياد بی بنياد بيات جمع خات کرد؟ آنوقت براستی اينطور خواهد شد که مارشال فهيم را دوباره خورد ضابط خاد ساخت و يا ستر جنرال دوستم را پس هما گلم جم بی سواد بسازد ؟!

    اینطور هم نخات شد که قبر خودساخته احمد شاه مسعود اين چوچه سقاو دوم و این قاتل هزاران افغان بیگناه را د دم توپ بپراند؟! و این هم بخاطریکه ملت افغان غیر از اين به کمتر از آن راضی نمیشود . بخاطريکه این حرف و خواست همه افغانها است ولی جان برادر! همه میدانند که همی خلیل زاده ها غیر از این آدم های وطنفروش و دالر خور کسی ديگری را ندارند ، خوده سرش جمع کند !

    گپ اصلی ايست که این کمپاین انتخابات چیزی جز يک مسخره گی طفلانه و کثیف و د چشم مردم بنام دمکراسی خاک انداختن چيزی بيش نیست .

    مه میگم همی شما خوش باشید، بگذار هر دله ای را که میخواهند بیاورند و رئيس جمور بسازد ، بسازد، خوب در صورتکه رضای ملت نباشد باز چه خواهد شد ؟؟

    آيا وضعه آرام خاات شد ؟ و مهمتر اينکه اين دونیم صد میلون دالر مصرف انتخابات که برای افغانستان جدا شده کجا خات رفت !! جيب کدام خلیل زاد را بنام ملت افغان پر خات کرد .!! این انتخابات ، انتخابات د جيب زدن همين دالر هاست !!
    فارانی خدا بيا مرز چه بجا ګفته بود :

    در ینجا همه رنگ اند همه رنگ میفروشند
    دلم به شیشه سوزد همه سنگ میفروشند

  3. Vote -1 Vote +1طرف دار خلیلزاد says:

    بجا فرمود اید پس ازین رو نیاز است تا گلیم کرزی صاحب برچیده شود زیرا او بجز از خدمت به مجرمین هیچ کار دیگر نه کرد او اکنون که وقت اش تمام شده فغان می زند که امریکا او را از خاطر نه می خواهد که او مخالف بعضی از عملکرد هایش است. حتی اداره بش نیز به بی کغایتی اقای کرزی پی برده بود او انها نیز از متعرف بودند که باید کرزی روی کار نه می آمد مگر کرزی الان حرف های دیگر می زند. من به این خوش هستم که کرزی از صحنه سیاسی دور می شود زیرا نه ملت او را خوش دارد و نه هم جامعه بین المللی

  4. Vote -1 Vote +1طرفدار خلیلزاد۲ says:

    امید است که دیګر افغانها نیز جذبه وطن دوستی را پیدا کند و مجرمین ملت راکه شما به آن اشار کردند بشناشد

  5. Vote -1 Vote +1طرف دار خلیلزاد says:

    اگر تو خلیلزاد و فهیم خونخوار یکسان می دانی من به افغانیت تو شک دارم خلیلزاد شاید بینی یک نفر را هم خون نه کرد ه باشد مگر دوستم فهییم محقق در سر مردم میخ را کوباند> کمی از عقلت کار بیگیر> خلیلزاد جنگ سالار نیست. به هرصورت اگر خوش هستی و یا خفه هیچ باکی نه دارد خلیلزاد انشا الله رییس جمهور آینده ماست و گلیم فهیم خان دوستم خان محقق خان در حال جمع شدن است .
    باید افغان ها امروز را جشن بیگیرند که خلیلزاد به افغانستان می آید زیرا دیگر گلیم کرزی نیز جمع خواهد شد.

  6. Vote -1 Vote +1طرفدار خلیلزاد۲ says:

    این جرم کرزی نیست که ولسوالی پنجشیر رابه ولایت تبدیل کرد. کرزی این کار رابه خاطر ارامی وطن کرده است . خلیزاد یک سفیر امریکا ماند و ما افغانها به آن خوش هستم اما این را قبول نداریم که یک سفیرامریکا رییس جمهور افغانستان شود. افغانستان را به این حالت کرزی نه رسانده . افغانستان را به این حالت ایران و پاکستان رساند و کسانی راسنده کی ازخون شهیدان استفاده شخصی کرده و می کند . من مخالف جهاد نه بودم و نه هستم . لقب مارشال به جنرال فهیم و لقب خالد بن ولید به جنرال دوستم که داده شده این همه توسط کرزی داده نشده بلکی . بعضی مردم مفاد فرست و نادان حمایت همچو افراد را میکند و بخاطر وحدت ملی ما باید نظریات اینګونه مردم را در نظر بیګریم . زیرا در طی ۳۰ سال ګذشته ایران و پاکستان قوم پرستی را در افغانستان ترویج کرده است و ما نمیتوانیم در طی یک یا دوسال اینګونه مشکلات را حل کنیم . جنرال فهیم هر کسیکه است خوب کرده ویاد بد اماسفیر امریکا نمانده است . مارشال فهیم مثل مسعود، جنرال دوستم، قانونی وغیره ……………یک فرد افغان است و حق دارد در افغانستان خود را به ریاست جمهوری کاندید کند

  7. Vote -1 Vote +1طرف دار خلیلزاد says:

    خنده دار است که می گوید که کرزی غلام نیست غلام امریکا را که گذاشته او حتی غلام خلیلزاد بود لاکن حال علیه خلیلزاد تبلیغات می کند> گناه خلیلزاد چیست ؟ اگر او پاسپورت خارجی دارد کرزی نیز از تابعیت امریکایی دارد جلالی نیز دارد اشرف غنی نیز دارد پس از همه کرده خلیلزاد بهتر است حد اقل او یک دانشمند که هست داکتری دارد و هرگز ولسوالی پنچشیره به ولایت بدل نه خواهد کرد هرگز او به فهیم سر تعظیم فرو نه خواهد کرد باز هم می گویم که خلیلزاد صدبار بهتر از همه این کاندیدان است زیرا او می تواند کشور ما را از مشکلات کنونی نجات دهد نه کرزی زیرا او در 7 سال گذاشته هیچ هم نه کرد به جز از خدمت به پنجشیر

  8. Vote -1 Vote +1طرفدار خلیلزاد۲ says:

    برادر مهترم
    غلام امریکا کسانی هستند که افغانستان را به امریکا فروختند و از نام مقدس جهاد استفاده غیرمعقول کردند. . خلیلزاد و کسانی دیګر مسل او خو د را کاندید کرده می تواند ، مګر انتخابات را برده نمی تواند . رییس جمهور افغانستان کسی شده میتواند که برای وطن صادق باشد و غلام پول ویا غلام دشمان افغانستان نباشد. در این ګونه هالات که افغانستان یک کشور ضعیف است ما مجبور هستیم که از کشورهای خارجی کمک بګیریم . کسانیکه به کشور خود از امریکا و یا ممالک دیګر اسلامی وغیر اسلامی کمک میګرند این کار را بخاطر ما وشما افغانها میکند و ما انها را غلام کفته نمی توانیم. غلام انها هستند که افغانستان را درمقابل پول می فروشند مال مردم را چور میکند و همیشه در سدد این است که نفاق و قوم پرستی را در افغانستان زیاد کند .

  9. Vote -1 Vote +1طرف دار خلیلزاد says:

    اگر راست بگویم خر خلیلزاد هم نسبت به کرزی بهتر است کرزی غلام خلیلزاد بود و حال که خلیلزاد می آید کرسی کرزی در خطر است. کرزی غلام خلیلزاد بود خلیلزاد یک دانشمند افغان است. اگر جلالی می تواند خود را کاندید کند اگر کرزی می تواند خود را کاندید کند پس چرا خلیلزاد نه می تواند خود را کاندید کند بدون شک اگر خلیلزاد بیآید حتما برنده خواهد بود زیرا او یک شخص دانسته است او به مراتب نسبت به کرزی و جلالی و غنی بهتر است

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • تصویر
    • بیش از ۶۰۰ سرباز انگلیسی در جنگ افغانستان آسیب مغزی دیده اند
    • رئیس شورای عالی صلح ولایت غزنی در هندوستان در گذشت
    • احداث دو پوستهٔ سرحدی ترکمنستان در جوار سرحد افغانستان
    • چرا عیدها ما بی رونق و کم رنگ شده است ؟
    • بان کی مون در هفته جاری به پاکستان سفر می کند
    • فقط یک افغانستان با ثبات و قدرتمند است که می‌تواند جلوی وقوع حادثه به مثل ۱۱ سپتمبر را بگیرد: جنرال جوزف دانفورد
    • سیلاب او باران په کابل کې ۱۳ تنه ووژل
    • حامد کرزی طی یک تماس تیلفونی عید سعید فطر را به رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت
    • کنسرت عیدی در شهر کابل از طرف اعضای شورای علمای افغانستان متوقف شد