Posts | Comments | E-mail /

عقب نشینی طالبان از منطقهء برگ متال

Posted by on May 28th, 2010 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- بر اساس گزارش های تازه،  نیروهای طالبان پس از حملات شدید هوایی ناتو از  منطقه برگ متال در ولایت نورستان،  مجبور به عقب نشینی شده اند.
محمد زمان مموزی، قوماندان  پولیس سرحدی در زمینه می گوید: شب گذشته،نیروهای ناتو به درخواست پولیس سرحدی محل تجمع طالبان را بمباران کردند.
به گفته آقای مموزی، در این عملیات  حد اقل ۲۰ تن از اعضای گروه طالبان کشته شدند و بقیه آنها مجبور به عقب نشینی به آن طرف سرحد ،‌در داخل خاک پاکستان شدند.
بر اساس گزارش های واصله از شش روز به اینسو در گیری های شدید در میان طالبان و نیروهای دولتی در این منطقه ادامه دارد. محمد زمان مموزی می گوید که در  نتیجهء حمله هوایی شب گذشته، آرامش نسبی به منطقه برگ متال بر گشته است مگر موصوف از احتمال آغاز دوباره جنگ انکار نکرد.
نیروهای ناتو  می گویند که بر اساس  تقاضای پولیس سرحدی و حفظ امینیت در منطقه برگ متال و مقابله باطالبان ،‌به این منطقه رفته اند.
وین شانکس، مدیر روابط عمومی نیروهای آیساف به رهبری ناتو گفت که این نیروها به حمایت خود از نیروهای افغان ادامه می دهند.  او افزود: “در مورد عملیات برگ متال باید گفت که نیروهای آیساف درخواست انتقال تجهیزات و اسلحه و همچنین حمایت هوایی را از نیروهای افغان دریافت کرده و به آن پاسخ داده است.”
آقای شانکس همچنین گفت: “ما با هماهنگی وزارت های داخله  و دفاع و بر اساس درخواست نیروهای افغان به پشتیبانی آنها  در این محل ادامه خواهیم داد.”
نیروهای پولیس سرحدی می گویند که “صدها جنگجویان” طالبان  از آن سوی سرحد به منطقه برگ متال  حمله کردند و قصد تصرف تاسیسات دولتی را داشتند. مقامات پولیس می گویند که ملا فضل الله، ازقوماندانان طالبان پاکستانی، رهبری این حمله را به عهده داشته است. ناگفته نباید گذشت که روز گذشته، گزارش های کشته شدن ملا فضل الله نیز در رسانه ها به نشر رسید مگر بعدا این خبر تکذیب گردید.
ملا فضل الله، از جملهء قوماندانان ارشد طالبان پاکستانی است که در سال ٢٠٠٨ رهبری  عملیات دره سوات پاکستان به عهده داشت.
ولسوالی برگ متال در ولایت نورستان قبلا نیز شاهد  خشونت ها و ناآرامی ها بوده است.
شماری از سربازان نیروهای ائتلاف تحت  رهبری امریکا در گذشته در همین منطقه مستقر شده بودند، اما حدود شش ماه پیش بر اساس توافقی میان طالبان و ساکنان محل، از این منطقه خارج شدند.
نورستان از مناطق دورافتاده افغانستان است که سرحد مشترک با پاکستان دارد و همیشه با تهدید فعالیت های طالبان مواجه بوده است

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ حریق شدن ۳۵ تانکر تیل در ولایت فراه
    • د منګلو او مقبلو ځوانان: دمنګلو او مقبلو ترمنځ شوي پرېکړه حکومت بايد ژرترژره تطبيق کړي.
    • نواز شریف به کابل دعوت شد
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • په خوست کې دولسواکۍ دمياشتې په وياړ دټاکنو لپاره دنوم ليکنې ستر ولسي کمپاين پيل شو
    • ویب سایت روزنامهٔ نیویارک هک شد
    • پاکستان: طالبان تمایلی به مذاکره با دولت کابل ندارد
    • طالبان در ورطهٔ اختلافات می سوزند
    • حمله انتحاری شهر کابل را تکان داد
    • جمهوررئیس حامدکرزی پاکستان ته له دوه ورځني رسمي سفر وروسته، هېواد ته راستون شو