Posts | Comments | E-mail /

نامه انتخابی:شرکت افغان تصدی برشنا به انجی او مبدل شده است

Posted by on Mar 29th, 2010 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

طبق تجویز لزوم دید مقام متحرم شورای وزیران از مدت یکسال به اینطرف ریاست عمومی تصدی برشنا تحت پوشش و قیمومیت سه وزارت خانه های انرژی و آب، اقتصاد و مالیه به عنوان ((ریاست افغان تصدی برشنا)) تغییر نام و قیافه نموده است و به مشاوریت متخصصین و مشاورین مسلکی امریکائی تا حال دربخش اداری بدون درنظرداشت ضرورت نقش برازنده و سازنده عاجل مسلکی، تنها به خاطر کسب امیتازات سرشار و سرسام آور دالری چندین رییس به عضویت این شرکت در آمده اند.

همچنان طی این مدت تحت پوشش کادرهای مجرب مسلکی با استعداد ده ها نفر واسطه دار و رئیس شناس به امتیازات دالری به این شرکت جذب شده اند که درجه های تحصیلات شان از چهارده و دوازده سال بالا نبوده و ظرفیت و استعداد های مسلکی شان تحت صفر قرار دارد. برعکس متاسفانه صدها انجنیر و کادر عملاً در پروسه تولید، انتقال و توزیع انرژی برق هموطنان شریف ما عملا در شرایط دشوار بی خوابی نموده و عرق میریزند از این حق مسلم مشروع محروم و عقب مانده اند. با فریب دادن مشاورین خارجی که در راس تصمیم گیری امورات مسلکی قرار داردند به اشاره سانرگنالهای سرخ و سبز اینکه گویا احمد لایق و با استعداد ولی محمود بیچاره و بیواسطه، خراب و نالایق است. این روند استبدادی و ظالمانه تا اکنون به شیوه دفع و جذب نا برابر به شدت هر چه تمام تر ادامه دارد. طرفه این که یک تعداد محدود کسانی روی خویش پیوندی ها به امتیازات نا برابر دالری جذب شده اند که برویت اسناد و موثق و غیر قابل انکار از استعداد های مسلکی الف به جگر ندارند، ولی در تناسب طول و عرض و ارتفاع ودیپلوم های کاغذی شان از سالها به اینطرف با کاربرد خیانت و چور و چباول گری های آفتابی و آشکار پست های کلیدی را به طور میراثی در قبضه دارند و عدالت شکنی می نمایند و اگر احیاناً این نابغه سالاران مصنوعی و نظر فریب توان ظرفیت کادری داشته باشند پس چرا طی مدت 9 سال زعامت جناب آقای کرزی ده ها انجنیر خارجی به امتیازات گزاف دالری در جهت بیشبرد امورات تدریسی کورسهای طویل المدت و قصیر المدت مسلکی عرصه های مختلف انرژی برق در چوکات وزارت محترم انرژی و آب سرازیر میشوند ولی این مفت خواران به واسطه امتیاز بیگر عملاً جرئت نمی کنند که به تدریس مسلک خویش بپردازند و کادرها را تربیه نمایند؟

صاحب مقام میشوند و به واسطه امتیازات نا مشروع میگیرند، اختلاس شاخ و دم ندارد و تنها تبادله پول به شکل نامشروع از یک جیب به جیب مقابل نیست، هر گونه حرکت ظالمانه و نامشروع واسطه آمیز و قانون شکنانه در ارکان دولت اختلاس محسوب میشود، اگر یک غریب جهت دادخواهی سربلند کند بنام محزب تحقیر، توهین و از وظیفه سبکدوش میشود اکنون که حکومت منتخب و دانتخابی ما مبارزه جدی و بی امان علیه فساد اداری در تمامی سطوح دولتی را روی دست گرفته است باید کمیسون با صلاحیت مسلکی را توظیف نمایند و دریابد که چه دستان زورمند نا پاک پشت پرده خود سرانه شرکت افغان تصدی برشنا را به گاو شیرده موسسۀ انجی اویی داخلی مبدل وحسب الخواهش واسطه دار را به امتیازات دالری جذب و بیواسطه را از حق مسلم و مشروع شان محروم نموده اند و باید جذب کادر های مسلکی به شرکت در چوکات مقرره خاص کارکنان دولت مطابق به درجه تحصیل، سابقه کاری و لیاقت به تائید شورای مشورتی خاص صورت گیرد.

ولی آنچه به تورم ساختار تشکیلاتی ادرای این شرکت تعلق میگیرد باید اذعان داشت که جهت جلوگیری از مصارف بی مورد رئیس و معاونین فنی و اداری حسابی، کمافی سابق به وظایف اش ادامه دهد و کمپیوتر سالاری بی مورد شعبات اضافی را نابود سازند و این شرکت باید تنها تحت قیمومیت مستقیم وزرات محترم انرژی و آب و ظایف محوله مسلکی اش را به سر رساند و اگر مقامات محترم بلند پایه مربوط راغب باشند بنده حاضرم منحیث عضو کادر علمی پوهنتون با کاربرد صادقانه 27 ساله سابقه کاری و تجارب مسلکی در عرصه های مختلف رشته های برق که در مربوطات وزارت انرژی و آب اندوخته ام در ساحه پراتیک و تیوریک در جهت ایجاد شایسه سالاری و جلوگیری از فساد اداری و نصب کادر های مجرب مسلکی در سطوح پست های رهبری مطابق ظروف و شرایط فعلی مشوره مسلکی بدهم و مقام عالی وزارت محترم انرژی و آب را یاری رسانم.

دپلوم انجنیر مولاداد ((سهیم)) کارمند حوزه تولید برق

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “نامه انتخابی:شرکت افغان تصدی برشنا به انجی او مبدل شده است”

  1. Vote -1 Vote +1Dr. Sal Sayed Afghani says:

    برادر محترم دييلوم انجینیر مولا داد و خوانندګان ګرامی سلامها و احترامات خدمت تک تک شما تقدیم است.
    دوسه سطر در مورد مطلب مطروحه شما تلګرافی:
    مشکل در انجو نیست. مشکل در بی کفایتی ارګانهای دولتی، اداره ، سیاست کادری غلط، قوانین نابکار وعدم موجودیت اراده سیاسی برای حاکمیت قانون است. بخش عمده از اعتراضات که شما به آن اشاره کرده اید حاکمیت نیز آنرا میداند اما مفاد شان در فهم آن نیست و خود را عمدا ګول میزنند. راه های حل هم کدام اختراع و خلاقیت نه میخواهد بلکه راه حل درست به مفاد روابط مافیایی نیست.
    این است مغز ګپ و این است اصل سخن که باید سیستم اصلاح شود. این است بخش کوچک از تمام فساد که سراپا جامعه را ګرفته و مردم رنج میکشند و خاک و خون نشسته اند. مردم آګاه و خیر خواه ما مشکل را میدانند، راه حل را میدانند اما کاری از دست ما مردم که بادیدن فساد و تعدی خون جکر میخوریم و امکانات تغییر را و اصلاح را نداریم –ساخته نیست. مافیا در تمام امور مسلط است. خداوند شما را خیر بدهد با قلم رسا تان که اقلا رسالت اداء میکنید. این حاکمیت سیر نمی شود مګر ګور آنها را با خاک سیاه سیر خواهد کرد.
    با احترام دوکتور صلاح الدین سعیدی – سعیدافغانی ۳۱/۳/۲۰۱۰

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • نگرانی چین در مورد قتل اتباع این کشور در شهر کابل
    • سفارت خانه های امریکا مجددا به فعالیت آغاز خواهند کرد
    • بدون شرح
    • د ګران افغانستان ویب پاڼې ته اختر مبارکي ښکلی کارت
    • په خوست کې میشته پلي لوا د ولسمشر له خوا د زړه ورتوب په مډال ولمانځل شوه
    • خوست :په هېواد کې د سولې او ثبات د ټينگښت په موخه لوى الله ته دعاګانې وشوې
    • جنگ ناتو و طالبان را فراموش کنید، جنگ اصلی افغانها، رقابت هند با پاکستان است
    • کشته و مفقود شدن پنج تن از اتباع چینایی در شهر کابل
    • ديني عالمان:وسله وال مخالفين دې له تاوتريخوالي لاس واخلي او په راتلونکو ټاکنو کې دې سوله يز ګډون وکړي!
    • د یوشتمې پیړۍ متلونه – درییمه برخه