Posts | Comments | E-mail /

ای کاش! فرزند ملا عمر در حادثهء دیروزی کشته میشد

Posted by on Sep 30th, 2009 and filed under افغانستان در آیینهء مطبوعات جهان, تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

نویسنده: احمد فرید ثمین

دیروز یکبار دیگر در حدود ٣٠ تن از هموطنان مظلوم ما با قساوت و عداوت تمام کشته و در حدود ٣٩ تن دیگر زخمی شدند. در میان کشته شده گان ده کودک و هفت زن شامل بودند. این حادثه خونین زمانی رخ داد که یک موتر سرویس از ولایت هرات به طرف قندهار در حالی حرکت بود که در منطقه ((شیر علی بازار)) ولسوالی میوند توسط یک ماین انفجار داده شد. اگر چه تاکنون طالبان مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته اند مگر بر  مصداق حملات انتحاری و انفجارات سابق به وضاحت گفته می توانیم که حادثه دیروزی به فرمان مستقیم طالب صاحبان صورت گرفته است.
 آری! دیروز یکبار دیگر در خانه صدها هموطن ما گلیم غم و ماتم هموار شد، دیروز یکبار دیگر صدها هموطن ما قربانی اهداف و اغراض نامیمون طالبان شدند، دیروز یکبار دیگر  صدها هموطن ما بی سرپرست شدند، دیروز یکبار دیگر به دهها کودک افغان یتیم شدند، دیروز یکبار دیگر به دهها خانم افغان بیوه شدند و سرانجام دیروز خون  صدها هموطن بیگناه ما ریخته شد؟؟؟

سوالی محوری درینجاست که آیا امیر المومنین طالبان که فرمان این انفجار را صادر نموده است می تواند به خانواده های بی سرپرست نفقه تهیه کند؟؟ آیا موصوف می تواند  به یتیمان حمله دیروزی پدر شان را  دوباره بدهد؟؟ آیا موصوف می تواند بر زخم های مجروحین مرهم گذارد؟؟ آیا موصوف می تواند قلب های شکسته افغان را پیوند کند؟؟ آیا موصوف می تواند با این اعمال شنیع و قبیح خود امارات اسلامی خود را توجیه کند؟؟
هرگز نه! هرگزنه!
آن کودکی که دیروز پدرش شهید شد برای ابد از مهر پدر محروم شد، آن خانمی که دیروز شوهرش در حادثه (( شیر علی بازار)) کشته شد، برای همیش بیوه خطاب خواهد شد، آن کودک شیرخواری که دیروز مادرش در موتر سرویس بیگناه کشته شد، برای همیشه از شیر مادر خود محروم شد، آن مجروحی که دیروز دستش قطع شد برای ابد معیوب شد و آن مادری که دیروز یگانه فرزندش را از دست داد، دیگر فرزند خود را نخواهد دید.
بدیهی است که در حادثه دیروزی  غیرنظامیان کشته شدند، آنها نه با سیاست کار داشتند و نه هم با دولت، آنها مردم فقیر بودند و در موتر کرایی از هرات عازم قندهار بودند، آنها به مثل ملا عمر و ذبیح الله مجاهد کاروان های  ((فور بای فور))  نداشتند که در موتر  شخصی خود گشت و گذار میکردند، آنها حتی کرایه ای موتر سرویس را نیز قرض گرفته بودند مگر بی خبر از آنکه در منطقه ((شیر علی بازار)) توسط ماین اهداء شده آی ایس آی منفجر خواهند شد.
ای کاش! فرزند ملا عمر در حادثه دیروزی کشته میشد، آیا کاش خانم ملاعمر در حادثه دیروزی قتل میشد، ای کاش خانم ملا عمر در حادثه دیروزی بیوه میشد، ای کاش خانه ملا عمر در حادثهء دیروزی بی سرپرست میشد، ای کاش و صد کاش پدر و مادر ملا عمر در غم فرزند خود اشک  میریختند. آنها زمانی از درد دل هموطنان ما خبر خواهند شد که یکبار بر آنها نیز چنین واقعه رخ دهد.  معذرت می خواهم چرا فامیل و دوستان آنها کشته و زخمی شوند، زیرا آنها تحت حفاظت شدید آی ایس آی در شهر کویته در ((بنگله)) های مجلل زندگی می کنند و فرزندان آنها در مکاتب خصوصی فوجی تعلیم می کنند. آنها که در فضای گرد آلود افغانستان زندگی نمی کنند، زیرا گرد و خاک افغانستان به صحت و سلامت آنها خوب نمی باشد.
اینکه آنها در هرجا زندگی می کنند کار خود شان است، اگر در کویته هستند و یا هم در آغوش شیخ های عیاش کشور های عربی، گور و گردن خود شان، مگر  ما نمی دانیم  آنهایی که فرمان کشتن افغان های مظلوم را صادر می کنند، انسان هستند و یا حیوان؟؟ ما نمی دانیم آنهایی که دستور قطع شدن بینی یک دهقان را صادر می کنند، چگونه خود را مسلمان خطاب می کنند؟؟ ما نمی دانیم آنهایی که در حملات ناجوانمردانهء انتحاری خویش صدها انسان بیگناه را قتل عام می کنند، چگونه خود را افغان خطاب می کنند؟ ما نمی دانیم آنهایی که مکاتب و مدارس ما را آتش می زنند، چگونه خویشتن را ملا و مولوی خطاب می کنند؟؟ ما نمی دانیم آنهایی که نمازگذاران را در مساجد  قلع و قمع می کنند، چگونه خود را انسان خطاب می کنند؟ ما نمی دانیم آنهایی که از طرف شب کابل را کورکورانه راکتباران می کنند، چگونه خود را آزادیخواهان خطاب می کنند؟؟
باید طالبان بدانند که دیگر برای ما خلافت و امارت آنها هیچ ارزش ندارد ، دیگر برای ما لاف و گزاف آنها بی معنی است، دیگر برای ما چهره های اصلی آنها آشکار شده است و دیگر آنها نمی توانند تحت نام شریعت اعمال شنیع و قبیح خویش را توجیه کنند.  آیا کشتن، بستن، خون ریختن، گردن بریدن، بینی بریدن و گوش بریدن اسلام است؟؟ آنها نباید از نام زیبای اسلام، ملا، مولوی و طالب سوء استفاده کنند، آنها می توانند برای خود نام های چون کرنل، میجر، فوجی، سپاهی را انتخاب کنند ویا می توانند با کرنل امام و جنرال حمیدگل در زمینه مشوره کنند تا برای خود نام های جدید را انتخاب کنند، زیرا دیگر توطیه گروه طالبان افشاء شده است

 

 

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “ای کاش! فرزند ملا عمر در حادثهء دیروزی کشته میشد”

  1. Vote -1 Vote +1Omar says:

    ای کاش! فرزند کرزی و ربانی در حادثهء دیروزی کشته میشد

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د کورنيو چارو وزارت: حکيم شجاعي به د خلکو د شکنجې په تور ونيول شي
    • دهیواددخپلواکۍ دورځې د۹٤مې کليزې په وياړ دخوست والي دمبارکۍ پيغام
    • مصاحبه با محترم آصف آهنگ دانشمندی که چراغ مشروطه خواهان را روشن نگاه داشته است
    • جلسه شورای امنیت ملی: از روز تاریخی و خجستهء استراد استقلال کشور با شکوهمندی تجلیل بعمل آید
    • عنوانی حامد کرزی پیام های تبریکیهء سران کشور های مختلف جهان به مناسبت استرداد استقلال کشور
    • د خوست ولایت د شمل فارم باغ په سيمه کې د اوه شپیته مليونه افغانيو په لګښت د يوه لوى پله د بنسټ ډبره کیښودل شوه
    • وحدت ملى بخاطرحفظ استقلال کشور آرمان ستُرگ شاه امان اﷲ بود!
    • مدت اقامت مهاجرین افغان در پاکستان تا سال ۲۰۱۵ تمدید شد
    • نماد استقلال، منار وزارت دفاع یا طاق ظفر پغمان
    • دخپلواکۍ دگټلو تاريخي خاطرې يادمو مبارک