Posts | Comments | E-mail /

اعلامیه های افسانوی ملا عمر: روزنامهٔ گاردین

Posted by on Aug 7th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

 

لندن :-روزنامه گاردین در مطلبی نوشته است که ملاعمر سه ماه پس از حمله امریکا سوار بر موترسایکل از قریه ی در جنوب افغانستان گریخت و دیگر دیده نشده و نامه های وی نمی تواند بیانیه ای شخصی باشد.

روزنامه “گاردین” در مطلبی با اشاره به نامه‌های متفاوتی که رهبران طالبان منتشر می کنند، نوشت: “ملاعمر” سه ماه پس از حمله امریکا در سال ۲۰۰۱ سوار بر  موتر سایکل از روستایی در جنوب افغانستان گریخت و از آن زمان هیچ کس او را ندیده است.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: نامه ۵ صفحه ای ملاعمر که اخیرا از طریق یک ایمیل ارسال شده، نمی تواند یک بیانیه شخصی باشد، بلکه به عنوان یک وظیفه (از جانب طالبان) به آن نگریسته می شود.

 ملاعمر در این نامه تصریح کرده که به دنبال آن نیست که قدرت و حاکمیت را در دست بگیرد؛ بلکه طالبان ترجیح می دهند دولتی فراگیر طبق اصول اسلامی تشکیل دهند.

گاردین تأکید می کند که ملاعمر در این نامه از افغان ها خواسته در انتخابات شرکت نکنند؛ البته ممکن است که طالبان در انتظار خروج نیروهای بیگانه در سال۰۱۴۲و تحولات آینده باشند.

افسانه بودن شخصیت ملاعمر از آنجا نشات می گیرد که وی هرگز در جریان حاکمیت پنج ساله خود در افغانستان، توسط اغلب افغان ها دیده نشده و صدایش به ندرت شنیده شده و تداوم این افسانه، امروزه یکی از شکست های آزاردهنده نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان به شمار می رود. در حالی که وی برای طالبان هنوز هم یک عامل متحد کننده است.

گفته می شود؛ پس از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی در تهاجم نیروهای ایتلاف بین المللی به رهبری امریکا، ملا عمر سوار بر یک موترسایکل از سپین بولدک قندهار به طرف پاکستان فرار کرد.

 گاهی مقامات افغان و امریکایی گفتند که وی در شهر کراچی پاکستان تثبیت موقعیت شده و بعضی گزارش هایی منتشر شد که ظاهرا وی تحت حمایت سازمان استخباراتی پاکستان است؛ موضوعی که پاکستانی ها آنرا رد کرده اند.

 وی که گفته می شود؛ اکنون ۵۲ ساله است، همچنان متواری است و اطلاعات موثق در مورد وی وجود ندارد.

حتا بعضی از تصاویر بی رنگی که بیش از یک دهه پیش از وی منتشر شده؛ نیز بحث برانگیز بوده است. در جریان سال های اخیر، وی بصورت مکرر پیام هایی را صادر کرده؛ اما این پیام ها نیز همانند پیام های دوران حاکمیت وی از طریق رادیو شریعت و سایت خبری این گروه، چیزی از ابهام و اسرار آمیز بودن این رهبر طالبان نکاسته است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • اسلام آباد فردا میزبان کرزی خواهد بود
    • ایتالیا پس از سال ۲۰۱۴ نیز در افغانستان حضور خواهد داشت:صدر اعظم این کشور
    • حامدکرزي د څو تنو ماشومانو په خوله کې د واکسین د څو څاڅکو په څڅولو سره د مني د لومړۍ دورې د پولیو د واکسیناسیون کمپاین پیل کړ
    • په خوست کې ماشومانو ته د پوليو د واکسين درې ورځینى کمپاين پيل شو
    • درگیری شدید در میان قیام کنندگان و طالبان در ولایت غزنی
    • به استقبال از قصیده ی دل انگیز دوکتور محمد انور غوری
    • صدر اعظم ایتالیا وارد کابل شد
    • حزب الله بازیچه تروریستی رژیم های ایران و سوریه
    • روسیه سرحدات تاجکستان با افغانستان را تقویت می کند
    • جګړه ييز موسم پاى ته رسیدلو ته يواځې څو اوونۍ پاتې دي او مخالفين به هڅه وکړي، چې يو شمېر بريدونه پلان کړي: ناتو