Posts | Comments | E-mail /

اعلامیه وزارت امور داخله در مورد گزارش اخیر یوناما در پیوند به افزایش تلفات ملکی

Posted by on Aug 3rd, 2013 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:-دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در کابل- یونما، به تازه گی گزارشی را منتشر کرده است که بر مبنای آن، تلفات ملکی 23 بیست سه در صد افزایش یافته است. بر بنیاد این گزارش، عامل 76 درصد تلفات ملکی در افغانستان، هراس افگنان طالب شناخته شده اند.
وزارت امور داخله افغانستان، مراتب تألم و تأثر خود را  از افزایش تلفات ملکی در کشور  ابراز نموده و به خانواده ها و بسته گان افراد ملکی ای که جان های شرین خود را از دست داده اند، از بارگاه ایزد متعال صبر جمیل استدعا می نماید و از جامعه ی جهانی به ویژه متحدان نزدیک افغانستان، به این وسیله تقاضا می نماید تا طالبان تروریست را که عامل اصلی تلفات ملکی در کشور شناخته شده اند، به عنوان یک گروه جنایت کار و تمویل کننده گان شان، مشمول فهرست گروه ها و سازمان های تروریستی و دهشت افگنی نمایند که در نسل کشی و جنایت علیه بشریت شهرت داشته و دست شان به خون انسان های بیگناه آغشته است.
 افزایش تلفات ملکی در کشور نشان می دهد که افغانستان هنوز هم قربانی تروریزم و دهشت افگنی در منطقه است و جنگ نیابتی ای که گروه های شورشی و هراس افگن به دستور شبکه های استخباراتی منطقه، در برابر مردم مسلمان افغانستان و دولت مشروع و منتخب این کشور، به پیش می برند، روزانه به مرگ انسان های بیگناهی می انجامد که مشغول پیدا کردن لقمه نانی، در اطراف و اکناف این سرزمین می باشند.
با آن که طالبان تروریست از ماین گذاری، انتحاری و انجام گونه های دیگری از حمله های تروریستی، در هیچ مکانی، حتا مساجد، دریغ نمی ورزند و مردم افغانستان و جهانیان شاهد  بوده اند که بار ها حمله های تروریستی این گروه مزدور و اجیر در اماکن عمومی، شهر ها و جاده های عمومی باعث به شهادت رسیدن هم وطنان مسلمان و متدین ما گردیده است، اما اعلامیه نویسان این گروه وحشی (که به احتمال زیاد پنجابی می باشند)، در یک رویکرد بی شرمانه و غیر اخلاقی نه تنها که افزایش تلفات ملکی را قابل نگرانی ندانسته، بلکه با انکار کشتار و ترور مردم، دم از”جهاد” و “شهادت” زده وبه این ترتیب، به ارزش های والای دین انسان ساز اسلام نیز توهین روا می دارند.
جالب این که، اعلامیه نویسان “پنجابی” گروه تروریستی طالبان، یا از روی کینه و عناد با مردم افغانستان و یا به دلیل فقدان عقل و منطق، در اعلامیه یی که در واکنش به گزارش اخیر یونما صادر کرده اند، کارمندان تمامی اداره های دولتی را از فهرست افراد ملکی بیرون نموده و در یک رویکرد تعمیم گرایانه، تمامی کارمندان دولتی(اعم از ملکی و نظامی) را به اهداف تروریستی و هراس افگنانه ی خویش مبدل نموده اند.
در پیوند به وابستگی طالبان تروریست به پنجابی ها شاید همین قدر کافی باشد که به انتشار اعلامیه های این گروه به زبان “اردو اشاره شود. وقتی در افغانستان هیچ فردی به زبان اردو سخن نمی گوید، انتشار اعلامیه از سوی طالبان تروریست به این زبان به چه معناست؟!
شکی نیست که گروه های تروریستی و هراس افگنی همچون طالبان، در دشمنی دایم و غیر قابل تفکیکی با مردم افغانستان به سر می برند و برای آنان هر که فریب شعار های پوچ  و میان تهی شان را نخورده و به دهل آدم کشی و وحشت آفرینی آنان نکوبد، سزاوار مرگ است. اما جهت آگاهی این گروه تروریستی و مزدور باید گفته شود که از نظر سازمان های بین المللی، به استثنای افراد منسوب به نهاد های امنیتی (که شامل اردو، پولیس و امنیت ملی می شود) سایر کارمندان اداره های دولتی از جمله افراد ملکی به شمار می روند و قتل و کشتار آنان تفاوتی با قتل و کشتار زنان و کودکان و سایر افراد ملکی ندارد.

در پایان یک بار دیگر، وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، عاملیت گروه تروریست طالبان در افزایش تلفات ملکی را به شدت محکوم می نماید. ما همچنان خواستار محکومت جهانی این گروه تروریستی هستیم و به این باوریم که مردم شریف و متدین افغانستان به خوبی آگاهند که در جنگ تحمیلی جاری در کشور کی ها مقصر اند، کی ها مزدور و فروخته شده هستند و کی ها به نفع بیگانه گان به کشتار و ویرانی این سرزمین مبادرت می ورزند!؟
وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی، در یک سال اخیر اقداماتی را روی دست گرفته و یک بار دیگر تعهد خود را برای جلوگیری از این گونه تلفات اعلام می دارد. نابود سازی ماین های کنار جاده یی که از سوی طالبان تروریست جاسازی می شود و یکی از عوامل اصلی تلفات ملکی به شمار می رود، یکی از برنامه های وزارت امور داخله در زمینه ی کاهش تلفات ملکی است. در همین حال به صد ها تن از افراد انتحاری گروه طالبان نیز توسط پولیس بازداشت گردیده اند. در سایر عرصه ها نیز تلاش خواهیم کرد که به هر نحو ممکن جلو تلفات ملکی را بگیریم. به امید همکاری مردم شریف افغانستان با پولیس ملی!

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • حامدکرزی د هندوانو او سیکانو له استازو سره په کتنه کې: تاسو د افغانستان د اتباعو په توګه د دې هیواد له نورو اوسېدونکو سره مساوي حقوق لری
    • د بندونو او ملا درد ته نوی درمل وموندل شو
    • د اسد دانش صيب ځواني مرګ زوی حسيب الله په مرګ کې!
    • دستگیری ۹ تروریست در ولایت بدخشان
    • طالبان پاکستانی به دولت نواز شریف هشدار دادند
    • صدر اعظم ناروی بخاطر درک بهتر وضعیت کشورش؛ در کوچه های اسلو تکسی رانی کرد
    • اعلام آمادگی هند برای کمک نظامی با افغانستان
    • د قطر د دفتر لړي په ترکیه او سعودی عربستان کښې
    • بان کی مون وارد اسلام آباد شد
    • نیروهای اسپانیایی تا اواخر تابستان امسال بطور کامل ولایت بادغیس را ترک خواهند کرد