Posts | Comments | E-mail /

طالبان و دیگر گروه‌های شورشی مسئول 74 فیصد تلفات غیر نظامیان در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۳ می باشند: ملل متحد

Posted by on Jul 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:-هیات سازمان ملل متحد در افغانستان در گزارش اواسط سال خود که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، اعلام کرد، تعداد تلفات غیرنظامیان در نیمه اول سال 2013 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 فیصد افزایش داشته و از اول جنوری تا سی‌ام جون، 1319 غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش  شینهوا، در گزارش هیات سازمان ملل متحد در افغانستان آمده است: افغانستان در شش ماهه اول سال 2013 شاهد 23 فیصد افزایش در تعداد تلفات غیرنظامیان بوده که اکثر آنها به خاطر استفاده رو به افزایش بمب‌های دست‌ساز بوده است.

این گزارش با عنوان “گزارش اواسط سال 2013 در خصوص محافظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه در افغانستان”، طالبان و دیگر عناصر ضددولتی را مقصر بیشتر این کشتارها می‌داند.

در این گزارش آمده است: هیات مساعدت سازمان ملل در افغانستان، 1319 غیرنظامی کشته شده و 2533 زخمی را در نیمه اول سال 2013 ثبت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 نشان‌دهنده افزایش 14 فیصدی کشته‌ها و 28 فیصدی زخمی‌ها بوده است. این افزایش، کاهش مشاهده شده در سال 2012 را وارونه ساخت و نشان‌دهنده بازگشتی به روند سال 2011 بود که در آن تعداد بالایی از کشتار غیرنظامیان و زخمی‌شدگان ثبت شده بود.

طالبان، که پیش از برکناری به دنبال تهاجم امریکا در اواخر سال 2001 حاکم بر افغانستان بود، شورش مسلحانه را از سرگرفته و اقدام به حملات انتحاری کرده که باعث کشته شدن نظامیان و همچنین غیرنظامیان گشته است.

بنا بر این گزارش، طالبان و دیگر گروه‌های شورشی مسئول 74 فیصد این تلفات هستند، در حالی که عملیات‌های نیروهای افغان و ناتو عامل 9 فیصد دیگر این تلفات بوده است. 12 فیصد بقیه به طرفی نسبت داده نشده است.

فرستادن/حفظ کردن

1 Response for “طالبان و دیگر گروه‌های شورشی مسئول 74 فیصد تلفات غیر نظامیان در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۳ می باشند: ملل متحد”

  1. Vote -1 Vote +1جهان says:

    مردم افغانستان حالا هویت طالبان را بخوبی شناخته اند و این را بخوبی میدانند که طالبان بخاطر آرامی مردم جنگ نمی کنند و بیشرین قربانیان حملات طالبان افراد ملکی هستند . طالبان اگر واقعاْ به فکر مردم افغانستان هستند باید از تلفات ملکی به خصوص از حمملات انتحاری در مکان های که تجمع مردم زیاد است خوداری نمایند و از ماین گذاری های کنار جاده ها باید دست بکشند چون امار نشان می دهد که بیشترین این حملات را فراد ملکی تشکیل میدهد .

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • بهرنۍ عينكې!
    • بدون شرح
    • جان کری خشونت های اخیر مصر را به شدت محکوم کرد
    • د ټاکنو په اړه د استاد سياف له لوري “ملي اجماع” جوړېږي
    • در پی درگیری های خونین مصر معاون رئیس جمهور این کشور استعفا کرد
    • سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد خشونت های اخیر مصر را تقبیح کرد
    • روزی که مصر به خون مصری ها گلگون شد
    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ انفجار در یک رستورانت در ولایت تخار
    • خوست والي وايي که هر مامور درې ورځې غيرحاضري وکړي، کسر معاش به شي!!
    • د خوست ولایت د نادرشاه کوټ قومي مشرانو د دغه ولسوالۍ په اداري برخه کې د بدلون غوښتنه وکړه