Posts | Comments | E-mail /

ناتو طرح جامعی برای افغانستان بعد از 2014 دارد

Posted by on Jul 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- قوماندان عالی نیروهای امریکایی ناتو در اروپا گفت: ناتو امیدوار است تا اواخر سال جاری میلادی برای هیات کوچکتر خود بعد از سال 2014 در افغانستان طرح علیاتی جامعی ارائه دهد که در آن شمار سربازان نیز مشخص شده است.

به گزارش آژانس خبر رویترز، ناتو قصد دارد پس از سال 2014 و هنگامی که بیشتر سربازان خارجی با واگذاری مسئولیت مبارزه با شورشیان طالبان به نیروهای امنیتی افغان این کشور را ترک می‌کنند، یک هیات آموزشی تقلیل داده شده و مشورتی را در افغانستان نگاه دارد.

امریکا و دیگر هم‌پیمانان ناتو برای ارائه تعداد دقیق سربازان برای نیروهای بعد از سال 2104 کند عمل کرده‌اند.

مقامات امریکایی در ماه  فبروری اعلام کردند ناتو در حال بررسی حفظ باقیمانده‌ای متشکل از 8000 تا 12 هزار سرباز در افغانستان است.  قصر سفید نیز درصدد است تا به عنوان بخشی از این طرح، 3000 تا 9000 سرباز امریکایی را در افغانستان نگاه دارد و بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا تحت فشار فزاینده‌ای است تا این تعداد را مشخص کند.

“فیلیپ بریدلاو”، جنرال نیروی هوایی امریکا، که در ماه مه به عنون  قوماندان عالی نیروهای امریکایی ناتو در اروپا زمام امور را به دست گرفت، گفت: ناتو در مرحله تازه‌ای از کار بر روی طرح عملیاتی جامع طرح صفر برای ماموریت پس از سال 2014 است.

برید لاو به گروهی از خبرنگاران در مقر عملیاتی ناتو در “مونس” بلجیم گفت: طرح صفر منهای بخش‌های کلیدی‌ که در آنها تعداد واقعی و انواع نیروهایی که باید در این طرح گنجانده شود، قرار دارد، دارای نکات جا افتاده بسیاری است.

وی افزود: ما هنوز منتظر بعضی جزئیات از بعضی از کشورها هستیم تا این امر را کاملا نهایی کنیم، اما امیدواریم که طرح صفر را امسال ارائه کنیم.

ژوزف دانفورد، جنرال تفنگداران  بحری امریکا و رئیس نیروهای بین‌المللی در افغانستان، ماه گذشته گفت: احتمال دارد ناتو پیش از تصمیم گیری در خصوص تعداد نیروهای نظامی بین المللی که پس از سال 2014 در افغانستان باقی خواهند ماند تا پس از “فصل جنگ” سال جاری میلادی در افغانستان منتظر بماند.

روزنامه “نیویارک تایمز” ماه جاری میلادی گزارش داد، اوباما با جدیت در حال بررسی طرح صفر است، طرحی که به دخالت نظامی آمریکا در افغانستان پس از سال 2014 پایان می‌دهد.

برید لاو گفت: این طرح مورد بحث واقع شده و من به عنوان یک فرد نظامی باید هر گزینه‌ای را بررسی کنم.

به نظر می‌رسید منظور بریدلاو این است که بیرون کشیدن کامل نیروهای امریکایی از افغانستان غیرمتحل است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • بهرنۍ عينكې!
    • بدون شرح
    • جان کری خشونت های اخیر مصر را به شدت محکوم کرد
    • د ټاکنو په اړه د استاد سياف له لوري “ملي اجماع” جوړېږي
    • در پی درگیری های خونین مصر معاون رئیس جمهور این کشور استعفا کرد
    • سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد خشونت های اخیر مصر را تقبیح کرد
    • روزی که مصر به خون مصری ها گلگون شد
    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ انفجار در یک رستورانت در ولایت تخار
    • خوست والي وايي که هر مامور درې ورځې غيرحاضري وکړي، کسر معاش به شي!!
    • د خوست ولایت د نادرشاه کوټ قومي مشرانو د دغه ولسوالۍ په اداري برخه کې د بدلون غوښتنه وکړه