Posts | Comments | E-mail /

قوماندان قوماندانی مرکزی امریکا با رئیس جمهور تاجکستان در مورد مسایل افغانستان دیدار کرد

Posted by on Jul 30th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

دوشنبه:- قوماندان  قوماندانی مرکزی نیروهای ایالات متحده  امروز سه‌شنبه در دیداری با رئیس جمهور تاجکستان مسائل همکاری در مورد تامین امنیت و ثبات در  افغانستان را بررسی کردند.

 بر اساس اعلامیه  دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجکستان «لوئید جی اوستین‌3» و «امام علی رحمان» ضمن این دیدار همچنین مسائل همکاری در بخش‌های مختلف از جمله در زمینه توسعه روابط نظامی و امنیت منطقه‌ای را مورد بحث قرار دادند.

به گفته این منبع، طرفین ضمن این ملاقات با رضایت از سطح و محتوای روابط و همگرایی ساختارهای نظامی و امنیتی مربوط هر دو کشور از جمله بر لزوم توسعه همکاری بیش از بیش در جهت تحکیم امن و ثبات در افغانستان و جلوگیری از خطرات ناشی از گسترش تروریسم، افراطگرایی تاکید کردند.

بنا به این گزارش، جنرال اوستین در این دیدار نقش تاجکستان را در جهت حفظ امنیت منطقه مهم دانسته به رهبر تاجکستان و مردم این کشور برای مساعدت فعالانه در زمینه ایجاد زندگی آرام و با آسایش در افغانستان عرض سپاس کرد.

به گفته این منبع، مقام نظامی امریکا و رئیس جمهور تاجکستان در این دیدار همچنین در مورد ادامه طرح پشتیبانی مادی و تخنیکی از واحدهای نظامی، امنیتی و و ویژه تاجکستان از جمله تکمیل مادی و تخینکی نیروهای سرحدی به منظور تقویت تدابیر حفاظت مرز مشترک با افغانستان، پس از خروج نیروهای خارجی در سال 2014 گفتگوی سودمند انجام دادند.

در بیانیه آمده‌است که، مقام نظامی امریکا و رئیس جمهور تاجکستان در این دیدار با اعلام آمادگی به توسعه روابط دوجانبه علاقمندی استوار خود به تحکیم و گسترش روابط در آینده نیز تاکید کردند.

منابع دولت تاجکستان همچنین از دیدار و مذاکرات این  قوماندان امریکایی با «شیرعلی خیرالله‌اف» وزیر دفاع تاجکستان و بررسی مسائل همکاری های دوجانبه خبر دادند.

به گفته این منابع موضوع امنیت منطقه و به خصوص اوضاع افغانستان و چشم‌انداز روابط سیاسی و نظامی پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور در محور این گفتگو بود.

جنرال اوستین  شب دوشنبه‌ گذشته از کابل وارد شهر دوشنبه شد.

بنا به گفته منابع خبری وی ضمن سفر به کابل با «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان ملاقات انجام داده و در مورد تکمیل تدابیر امنیتی در مرحله خروج نیروهای امریکایی و ادامه همکاری در زمینه تامین امنیت و ثبات در این کشور مذاکرات کرد.

اوستین که در ماه  حمل امسال به سمت قوماندان قوماندانی امنیه  مرکزی اردوی امریکا انتصاب شد برای اولین بار است که به منطقه آسیای مرکزی سفر انجام می‌دهد.

وی در نخستین مرحله بازدید خود از این منطقه و قبل از سفر به افغانستان وارد تاشکند شده و با «اسلام کریم‌اف» رئیس جمهور ازبکستان و برخی از مقامات دیگر سیاسی و نظامی این کشور نیز مذاکراتی انجام داد.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • بهرنۍ عينكې!
    • بدون شرح
    • جان کری خشونت های اخیر مصر را به شدت محکوم کرد
    • د ټاکنو په اړه د استاد سياف له لوري “ملي اجماع” جوړېږي
    • در پی درگیری های خونین مصر معاون رئیس جمهور این کشور استعفا کرد
    • سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد خشونت های اخیر مصر را تقبیح کرد
    • روزی که مصر به خون مصری ها گلگون شد
    • کشته و زخمی شدن ۱۳ نفر در نتیجهٔ انفجار در یک رستورانت در ولایت تخار
    • خوست والي وايي که هر مامور درې ورځې غيرحاضري وکړي، کسر معاش به شي!!
    • د خوست ولایت د نادرشاه کوټ قومي مشرانو د دغه ولسوالۍ په اداري برخه کې د بدلون غوښتنه وکړه