Posts | Comments | E-mail /

مرا در یک قریه دور افتاده، در یک قبر عادی دفن کنید: وصیت نلسون مانیدلا

Posted by on Jun 29th, 2013 and filed under سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لندن :- در حالی که مردم آفریقای جنوبی در خارج از  شفاخانه محل بستری نلسون مانیدلا برای سلامتی وی دعا می‌کنند، اخیرا فاش شده است که مایندلا در وصیت‌نامه خود به نزدیکان‌اش توصیه کرده در صورت فوت شدن جسد وی را به جای دفن در پایتخت آفریقای جنوبی بر فراز تپه‌ای در یک  قریهٔ دوردست و با سنگ قبری ساده دفن کنند.

به گزارش  روزنامه دیلی تلگراف، این در حالی است که نلسون مانیدلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی این مساله را که در مرکز پایتخت یعنی شهر پرتوریا دفن شود، رد کرده است.

وی در وصیت‌نامه خود که روی یک کاغذ A4 نوشته شده به خانواده خود توصیه کرده اجازه دهند دولت مراسم‌های کفن و دفن را برگزار کند اما وی را در شهر “کَُنو” واقع در منطقه کیپ شرقی که شهر آبا و اجدادی وی است، دفن کنند.

یکی از نزدیکان مایندلا به روزنامه دیلی تلگراف گفت: هیچ کس دوست ندارد درباره مرگ فکر کند و مانیدلا همچون اغلب مردم از نوشتن وصیت‌نامه اکراه داشت.

وی افزود: ماندلا تصریح کرده که خواهان آن است در شهر کَُنو دفن شود. بالاخره وی یک سنت‌گرا است و به همین دلیل می‌خواهد آنجا دفن شود.

روز جمعه ماندلا بیست و یکمین روز خود را در شفاخانه قلب شهر پرتوریا گذراند.

گفته شده که ماندلا به دلیل عفونت گرده در این شفاخانه بستری شده و با دستگاه تنفس مصنوعی زنده است.

همسر سابق مانیدلا کمی پس از ملاقات با وی در  شفاخانه اظهار کرد: به نسبت وضعیتی که مانیدلا چند روز پیش داشت اکنون بهبودی زیادی حاصل شده اما به لحاظ بالینی وی همچنان ناخوش است.

وی همچنین نسبت به  شایعات عمومی در خصوص سلامت ماندلا اظهار نگرانی کرد.

از سوی دیگر بارک اوباما و خانواده وی روز جمعه وارد آفریقای جنوبی شدند. این دومین ایستگاه سفر بارک اوباما به قاره آفریقا است.

امیدها در مورد نخستین ملاقات روسای جمهور سیاه‌ پوست و کشور آفریقای جنوبی و  امریکا به دلیل بیماری مانیدلا از بین رفته است.

بارک اوباما در گفتگو با خبرنگاران در داخل  طیاره  مسافرتی خود Airforce One که از سینگال عازم جهانسبورگ بود گفت که به دنبال آن نیست که یک مهمان ناخوانده باشد.

اوباما گفت: ما هنگامی که فرود بیاییم وضعیت را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر نگرانی اصلی ما سلامتی و آسایش وی و خانواده‌اش است.

بر اساس گزارشی که همین اکنون برای ما مواصلت کرد بارک اوباما رئیس جمهور امریکا  نلسون مانیدلا ملاقات نخواهد کرد و موصوف  را به جورج واشنگتن تشبهه کرد.

 

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • تبرئه روحانی پاکستانی در محکمه این کشور
    • جنګسالاران دا ځل واك ته پارلماني پلمه كوي
    • وروستيو سيلابونو دګرديز اوخوست دلوى سرک ترټولو لوى پُل نړولى دى
    • بدون شرح
    • درگیری های شدید در سرحد هند و پاکستان
    • افغانستان به تاجکستان گاز صادر می کند
    • وقوع انفجار شدید در شاهراه کابل-مزارشریف
    • وزیر اطلاعات و کلتور تونس توسط یک هنرمند لت و کوب شد
    • هشدار های طالبان را بطور جدی تحت بررسی داریم: سخنگوی ریاست جمهوری مصر
    • عمر داوودزى راتلونکو ولسمشريزو ټاکنو ته کانديد دى