Posts | Comments | E-mail /

این جنگ هرگز علیه خارجی ها نبوده بلکه برای منافع خارجی هاست: کرزی

Posted by on May 30th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل: کرزی امروز (9 جوزا) طی سخنرانی در کابل، جنگ در افغانستان را علیه خارجی ها را ندانسته و تصریح نمود که‌ این جنگ برای خارجیان و برای منفعت های بیرونی می باشد.

 رییس جمهور کرزی اظهارداشت:‌ قربانی های امسال در جریان حملات انتحاری و  انفجارات،‌ نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و این در حالی است که طالبان می گویند که این جنگ برای خارجیان است.

وی گفت: ” در جاهایی که نیروهای خارجی نیستند،‌ چرا جنگ دارند؛  پس مشخص می شود که این جنگ علیه خارجیان نیست؛  بلکه برای خارجیان بوده و حمله بر سر خارجی نیست؛‌ بلکه این جنگ برای منفعت های بیرونی است”.

رییس جمهور بیان داشت که‌ این حملات علیه ترقی و پیشرفت افغانستان می باشد؛ بیرونی ها می بینینند که افغانستان هر روز صاحب نظام و قدرت می شود و دشمنان بیرونی این قدرت را از راه تعلیم،‌ اقتصاد،‌ انکشاف و پیشرفت تحمل ندارند.

وی افزود: ” پس باری دیگر بر سر هموطن خود باز هم صدا می کنم! بعضی ها از شما سوءاستفاده می کنند،‌ پس باید به خود بیایید و مانع پیشرفت خاک خود نشوید تا پیشرفت های سال های گذشته از بین برده نشوند”.

آقای کرزی با ذکر این متل که “زمستان می گذرد و رو سیاهی به روی ذغال می ماند” گفت:‌ افغانستان به سوی پیشرفت حرکت می کند و نباید این پیشرفت ها را از بین ببریم.

آقای کرزی با بیان اینکه صلح آرزوی تمامی مردم افغانستان می باشد؛‌ در رابطه با پروسه صلح خاطرنشان ساخت: ” از 5 ماه به این سو متوجه شده ایم که در برخی ازملاقات های بیرونی دو جانبه یا چند جانبه با طالبان،‌ قصد سوءاستفاده وجود دارد”.

وی گفت: ” ایجاد پایگاه های امریکایی در کشور مشکلی نیست؛ اما پیش از آن باید در افغانستان صلح آورده شود؛‌ امنیت بیآورند،‌ نظام قوی شکل بگیرد،‌ بعد از این اتفاقات ما معامله می کنیم و ما آمادگی خطرات را هم داریم”.

وی افزود: “‌ فشار در این راستا بسیار زیاد است؛‌ حتی مطبوعات این مسایل را دامن می زنند که برای امضای این قرارداد عجله وجود دارد؛ در صورتی که اگر برای امضای آن دقت نباشد،‌ تجربه های تلخ گذشته تکرار می شود”.

آقای کرزی خاطرنشان ساخت که‌ اگر حساب این قرارداد واضح نباشد؛‌ به ضرر افغانستان خواهد بود نه نفع کشور.

وی از مطبوعات کشور خواست که آگاهانه عمل نمایند و با دقت فراوان حرکت داشته باشند

آقای کرزی بیان داشت: ” سر من بسیارانتقاد است که طالب را برادر می گویم؛‌ چون آنها افغان هستند پس برادران ما هستند؛‌ آنها نباید خانه و خاک خود را خراب کنند و نباید پاکستان را خانه خود بدانند”..

وی گفت: قوت های خارجی دور و نزدیک می خواهند تا از مساله صلح در افغانستان استفاده ابزاری داشته باشند که در این بخش افغان ها باید بسیار محتاطانه عمل نمایند.

رییس جمهور افغانستان تصریح کرد‌ که‌ خارجی ها نیز در پروسه صلح باید به راه ما بروند تا منافع افغانستان تأمین گردد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • دیوید کامرون: نیازی نیست از اوباما عذرخواهی کنم
    • په سوله بمباري وکړه !
    • نادرشاه کوټ ولسوالۍ کې له لسګونو ځوانانو څخه ازموينه واخيستل شوه
    • توزیع شناخت کارت های پاکستانی در ولایت کنر
    • مشکل یونیفورم دخترانه در مکاتب افغانستان
    • پاکستان آتش بس سرحدی را دوباره نقض کرد: هندوستان
    • ولسوال دشت ارچی ولایت قندز ترور شد: خبر عاجل
    • کندهار کې د ايدز په ناروغۍ پینځه كسه مړه شوي او ۲۶ نور پرې اخته دي
    • د کابل- هرات د لويي لاري موټر چلوونکو اعتصاب کړی دی
    • په ارزګان کې د حکيم شجاعي د نيولو په موخه عمليات پيل شوي