Posts | Comments | E-mail /

باز هم یکی بگو، دو بشنو

Posted by on Mar 31st, 2009 and filed under تحلیل. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

cartoon009913

هیله من غزنوی

بزرگان گفته اند هر که از گذشت زمان و روزگار نیاموزد، از هیچ استاد نمی تواند بیاموزد، نمی دانم مردم ما را چه شده آخر تا کی ما سوژه و مضمون و مسخره و دست نگر دیگران باشیم امکان به پا ایستادن و احیای زنده گی با عزت گذشته را به کلی از دست داده ایم یا امیدی هنوز است.

هموطن گرامی حالا که ما بحیث افغان یعنی مردم غیرتی، با ناموس، مهمان نواز، با پاس و عیار مردان تاریخ و هم بحیث مسلمان یعنی پیروان مکتب انسانی محبت محمدی(ص) تصویر کریح و تاریکی از همین دو هویت به بیرون از سرحد های خود داده ایم و همه روز با دزدیدن اطفال و گرده فروشی آنها با کشتن جوانان خود با بی عزت کردن مردان و زنان خود کمر بسته ایم و جای وفاق وحدت و برادری و همدیگر پذیری را به نفاق و از خودکشی و بیگانه پرستی داده ایم یکقدم فراتر هم می رویم و برعلاوه نسل امروز و زنده ها سراغ نسل دیروز و مرده ها را می گیریم گاهی با دشنام به آنها گاهی به مسخ کارکرد های آن ها گاهی به ظالم بودن و دیکتاتور بودن شان تیشه به ریشة خود زده و تاریخ خود را  به دست خود مسخ نموده و خود و وطنداران خود را وحشی و بی فرهنگ معرفی می کنیم و ازین هم پا فراتر گذاشته بر مزار و آرامگاه یک خدامرد و اولیاالله به عوض اتحاف دعا بم و باروت برده و شنیدیم که مرقد شاعر انسانیت قافله سالار ادب عرفانی پشتو صوفی منحصر به فرد عبدالرحمن بابا را عناصر فروخته شده منفجر ساختند. این عمل غیر انسانی در هر دو طرف دیورند مورد لعن و نفرین قرار گرفت و آنرا حمله بر پشتو و کلتور پشتونها دانستند اما به نظر من این حمله وسیع تر از آنست که گفته شد این حمله بر یک ولی خدا حمله بر جمیع اولیاالله حمله بر عرفان اسلامی و عرفان واقعیت دین بوده و حمله برآیین و دین ما بود…

متاسفانه یکی از علمای نامدار پشتونستان جناب سمیع الحق در عکس العمل به این عمل گفته که ما بمردم راه مسجد را نشان میدهیم نه قبر ها را.

جناب ملا صاحب!

آیا در طول هزار سال گذشته پدران ما راه مسجد را ندیده بودند، قوم پشتون منحیث المجموع مسلمان است و سالهاست که به مسجد و زیارت قبر ها میروند راه مسجد وزیارت را کی جدا کرده؟ جناب شما سر از نو مردم را به دین اسلام دعوت می کنید و آنهم مردمیکه در هر مقطع تاریخ سر به کف برای دین استوار ایستاده اند.

ملاصاحب!

آیا شما با کشیدن روحانیت و معنویت از بدنة اسلام عزیز کاری نادرستی را انجام نمیدهید؟

آیا شما با این گونه اظهارات جزم اندیشانه احساساتی دیگران را تشویق به چنین اعمال غیر اسلامی و غیر انسانی نمی کنید؟

بهر صورت محاسبه خدای حسیب جل جلاله زود است در دنیا و اخرت و به گفته پیر هرات شیخ الاسلام خواجه عبدالله انصاری که می گوید «الهی هر که را خواهی بر اندازی، با درویشان در اندازی»

در روزنامة ویسا خواندم که عاملین انفجار مزار رحمن بابا دیوانه شده و گفتة پیر هرات صدق پیدا می کند.

با هر چیز بازی، با ریش بابا هم بازی

برادران و خواهران عزیز بیایید با فهم عالمانه و عزیزانه از دین خود مردمی را که فهم جاهلانه، قشری و رذیلانه دارند با دادن آگاهی سالم، عقیدتی، ملی و سیاسی از منجلاب گمراهی و بدنامی نجات دهیم، در اخیر باید گفت که:

کجا کاری کند عاقل که بار آرد پشیمانی

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د بندونو او ملا درد ته نوی درمل وموندل شو
    • د اسد دانش صيب ځواني مرګ زوی حسيب الله په مرګ کې!
    • دستگیری ۹ تروریست در ولایت بدخشان
    • طالبان پاکستانی به دولت نواز شریف هشدار دادند
    • صدر اعظم ناروی بخاطر درک بهتر وضعیت کشورش؛ در کوچه های اسلو تکسی رانی کرد
    • اعلام آمادگی هند برای کمک نظامی با افغانستان
    • د قطر د دفتر لړي په ترکیه او سعودی عربستان کښې
    • بان کی مون وارد اسلام آباد شد
    • نیروهای اسپانیایی تا اواخر تابستان امسال بطور کامل ولایت بادغیس را ترک خواهند کرد
    • احزاب افغانستان نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کنند: احمد ضیا مسعود