Posts | Comments | E-mail /

مرگبارترین روز برای نیروهای امریکایی

Posted by on Apr 7th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- گزارش ها حاکی از آن است که در  جریان دو انفجار در افغانستان شش امریکایی از جمله یک دیپلومات زن و یک  داکتر افغان کشته شدند.

به گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس، این انفجار مرگبارترین روز برای نیروهای امریکایی در افغانستان طی هشت ماهه گذشته را رقم زد.

این حملات چند ساعت پس از ورود مارتین دمپسی،  لوی درستیز اردوی امریکا به افغانستان صورت گرفت.

همچنین این دو انفجار چند روز پس از حمله  شورشیان به محکمه استیناف ولایت  فراه که بیش از 46 کشته برجای گذاشت، رخ داده است.

در این دو انفجار سه تن از نیروهای نظامی امریکا، دو غیرنظامی امریکایی و یک داکتر افغان  کشته شدند. این افراد قصد داشتند کتاب‌هایی را به  مکتبی در جنوب افغانستان اهدا کنند.

جان کیری، وزیر امور خارجه امریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، امریکایی‌های کشته شده شامل کارمند وزارت دفاع مدنی و افسر سرویس خارجی هستند.

وزیر امور خارجه امریکا گفت: این زن جوان دیپلومات زندگی خود را برای جوانان افغان وقف کرد تا به آنها فرصت آینده‌ای بهتر بدهد. ما همچنین به نیروهای امریکایی و کارمند وزارت دفاع و غیرنظامیان افغان که جان خود را برای بهبود شرایط زندگی مردم افغانستان فدا کردند، ادای احترام می‌کنیم.

مقام‌ها همچنین اعلام کردند، اولین انفجار روز شنبه زمانی رخ داد که گروهی از نیروهای ائتلاف ناتو از کنار کاروان حامل والی زابل می‌گذشتند.

یکی از مقام‌های امریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که در جریان این دو حمله 9 افغان و امریکایی مجروح شدند. وزارت امور خارجه امریکا نیز اعلام کرد از این تعداد چهار تن امریکایی هستند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفت و گفت که بمب‌گذار انتحاری این گروه به دنبال هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف یا  والی  زابل بوده است.

این سخنگو افزود: بم گذار منتظر یکی از این دو گروه بود. این خوش شانسی بود که هر دو گروه همزمان در محل حاضر شدند.

با کشته شدن این تعداد امریکایی در افغانستان، تعداد تلفات نیروهای خارجی در سال جاری میلادی به 30 تن رسید که 22 نفر امریکایی هستند.

همچنین دومین انفجار در مقابل  شفاخانه و پایگاه نیروهای ائتلاف در ولایت زابل رخ داد.

والی این ولایت که از انفجار دوم جان سالم به در برده گفت،  موتر بمب‌گذاری شده زمانی منفجر شد که  موتر حامل وی از مقابل  شفاخانه عبور می‌کرد. در این رویداد یک داکتر کشته و دو محافظ والی و یک  شاگرد مجروح شدند.

 قوماندان امنیه ولایت زابل در این زمینه  گفت:  موتر حامل والی در کنار دروازه ورود مکتب قرار داشت که  موتر حامل نیروهای ائتلاف از پایگاه محل اقامت نیروهای ناتو خارج شد. فرد انتحاری خود را  در میان موتر های این دو گروه منفجر کرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • د کندهار په ځانمرګي بريد کې ٣٠ تنو ته مرګ ژوبله واوښته
    • لکه چې شل نه شوه
    • رحمت الله نبیل به حیث سر پرست امنیت ملی معرفی شد
    • آمدن عساکر تازه نفس کرویشیا به افغانستان
    • نوي سیاسي اتحاد، ښه پس منظر نه لري
    • کشته شدن ۷۳ تن از طالبان در درگیری های ولایت فراه
    • امریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند اما این خستگی هرگز ما را از عمل به مسئولیت‌های ما باز نمی‌دارد : جان کری
    • پاکستان در مورد حملات طیارات بدون پیلوت به سازمان ملل متحد شکایت می کند
    • بدون شرح
    • دیوید کامرون: نیازی نیست از اوباما عذرخواهی کنم