Posts | Comments | E-mail /

حامد کرزی با شماری از افغانهای مقیم قطر دیدار کرد

Posted by on Mar 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

دوحه:- حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان عصر دیروز در شهر دوحه با شماری از افغانهای مقیم قطر، دیدار کرد.

در این دیدار که در آن شماری از علما، بزرگان، تاجران و جوانان افغان مقیم قطر حضور داشتند، رئیس جمهور کشور گفت که افغانها برای برقراری صلح در کشور قربانی های زیادی را متقبل شده اند و من اطمینان دارم که ما به صلح میرسیم.

حامد کرزی گفت که در راستای برقراری صلح در کشور هر آنچه در توان داریم، انجام خواهیم داد.  او تاکید کرد که ما خواهان صلح هستیم اما باید دستآورد های دهه اخیر، استقلال، حاکمیت ملی و عزت افغانستان حفظ گردد.

وی گفت حکومت افغانستان یکبار دیگر از طالبان می خواهد تا به خاک خود بیایند و از دست بیگانه ها خود را برهانند.

حامد کرزی خاطر نشان کرد که ما از خارجی ها می خواهیم که تا به حاکمیت ملی، رسوم و عنعنات مردم ما احترام کنند و به خانه ها و مساجد مردم ما نروند.

در این دیدار صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح نیز صحبت کرده گفت که مسئولیت که برای من سپرده شده تلاش می کنم تا آنرا با اخلاص مندی کامل به پیش ببرم.

وی گفت که جنگ راه حل نیست و مشکلات خویش را باید از طریق مذاکره حل نماییم، زیرا خداوند ج فرموده  که در صلح خیر است.

سپس حاجی موسی جان، حاجی مظفر خان بابکرخیل، محمد علی داری استاد اسبق پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل به نماینده گی از افغانهای مقیم قطر صحبت کردند.

حاجی موسی خان ضمن خوش آمدید به حامد کرزی و هیات همراه اش، اظهار آرزومندی کرد تا سفر هیات عالی رتبه افغانستان در برقراری صلح و ثبات در کشور ثمر بخش واقع شود و همچنان روابط  و دوستی میان افغانستان و قطر بیشتر از پیش گسترش یابد.

محمد علی داری استاد اسبق پوهنځی شرعیات پوهنتون کابل طی سخنانی ضمن اینکه تنازل و گذشت را در امر بر قراری صلح و ثبات در کشور با اهمیت خواند، خطاب به رئیس جمهور گفت که هدف شما مانند هر افغان دیگر تامین صلح و تحقق امن و سعادت در کشور است از خداوندج تمنا دارم که شما را در این تلاش تان موفق بگرداند.

حاجی مظفر خان بابکرخیل یکی از افغانهای مقیم قطر در سخنان اش از رئیس جمهور خواست که با مقامات قطر صحبت نماید تا مشکلات ویزه افغانها را رفع نماید.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در اخیر این دیدار ضمن اینکه از سرمایه گذاران و تاجران افغان خواست تا در کشور شان بیایند و با سرمایه گذاری کشور شانرا آباد کنند، گفت که فردا در دیدارش با امیر قطر، خواست ها و پیشنهادات آنانرا مطرح خواهد کرد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • وزارت خارجهٔ امريكا عاملان كشتار مردم عراق در روز عيد فطر را دشمنان اسلام قلمداد کرد
    • پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان عید فطر را به مسلمانان جهان تهنیت عرض داشت
    • کشته شدن دو تن از اعضای ایرانی گروه طالبان در ولایت فراه
    • افغانستان خواهان ایجاد دفتر مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان است: وزارت خارجه
    • دخوست ولایت د پنځه کلن ستراتيژيک پلان په چوکاټ کې د١٣٩٢ او ١٣٩٣کالونو انکشافي پلانونه وڅيړل شول
    • خروج عساکر بلغاریا از افغانستان
    • تنزیل نیروهای امریکائی از 68000 به 60000 طی یک ماه گذشته
    • افغان لوړپوړي چارواکي اخترچېرته لمانځي!!
    • افغانستان نمیبیا ته بله لویه ماتې ورکړه
    • تصویر