Posts | Comments | E-mail /

حامد کرزی سرمایه گذاران قطر را برای سرمایه گذاری در افغانستان تشویق نمود

Posted by on Mar 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان شام دیروز در اولین روز سفرش به قطر با شماری از سرمایه گذاران قطری که در راس آن شیخ علی بن عبدالله بن ثانی قرار داشت، دیدار کرد.

در این دیدار که تاجران و سرمایه گذاران اتاق های تجارت و اتحادیه تاجران قطر حضور داشتند، در باره فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور در این دیداری گفت: من از یک کشوری آمده ام که از کشور شما چندان فاصله ای ندارد. افغانستان فرصت ها و منابع خوبی را در اختیار دارد و ما می توانیم آنرا با شما شریک سازیم.

حامد کرزی از پیشرفت های چشمگیری که در عرصه های مختلف در افغانستان صورت گرفته است یاد آوری نموده گفت که افغانستان یکی از کشور های غنی جهان از نگاه منابع معدنی است.

رئیس جمهور گفت که فرصت های خوبی سرمایه گذاری در عرصه های استخراج معادن، خانه سازی، انرژی برق، سیاحت و توریزم، بانکداری، هوتل داری و ساحات دیگر در افغانستان وجود دارد.

حامد کرزی گفت که آینده افغانستان ضمانت شده است زیرا روابط افغانستان با امریکا و سایر کشور های جهان از جمله چین، هند و روسیه گسترش یافته است. وی گفت که در حال حاضر چین در بزرگترین معدن مس افغانستان چهار و نیم میلیارد دالر و هند درعرصه استخراج آهن یازده میلیارد دالر، سرمایه گذاری کرده اند.

حامد کرزی ضمن اینکه سرمایه گذاران قطری را جهت سرمایه گذاری در افغانستان تشویق نموده گفت که در هرعرصهء سرمایه گذاری که مورد علاقه تان است، از شما استقبال می کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد که هیچ سرمایه گذاری در افغانستان به سبب نبود امنیت، متضرر نگردیده است. وی گفت با موفقیت پروسه صلح، فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان چندین برابر خواهد شد.

حامد کرزی افزود که روی چگونگی تسهیل پروسه صلح افغانستان با والا حضرت حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سپس، شیخ علی بن عبدالله بن ثانی ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور کشور گفت که ما می دانیم فرصت های خوب سرمایه گذاری در افغانستان موجود است و سرمایه گذاران قطری علاقمند اند تا از این فرصت ها منفعت ببرند.

وی گفت که ابتدا هیاتی را به بزودی منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاری در افغانستان اعزام می کنیم و پس از آن تیم متخصصین را جهت مطالعه بیشتر فرصت های سرمایه گذاری خواهیم فرستاد، زیرا روابط میان دو کشور گسترش یافته است.

در این دیدار سرمایه گذاران قطری علاقمندی خویش را در عرصه های مختلف سرمایه گذاری بخصوص منابع منرالی افغانستان ابراز داشتند.

 رئیس جمهور گفت که درطی یک ماه آینده وزیر معادن افغانستان به قطر خواهد آمد و شما را در روشنی بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در زمینه استخراج معادن قرار خواهد داد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • مهاجرین غیر قانونی در یونان دست به اعتراضات خشونت آمیز زدند
    • رهبر القاعده به زندانیان این گروه در عربستان سعودی وعده آزادی داد
    • د کونړ په ولایت کې د “ناموسي وژنو” په اړه خبرداری
    • وزارت خارجهٔ امريكا عاملان كشتار مردم عراق در روز عيد فطر را دشمنان اسلام قلمداد کرد
    • پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان عید فطر را به مسلمانان جهان تهنیت عرض داشت
    • کشته شدن دو تن از اعضای ایرانی گروه طالبان در ولایت فراه
    • افغانستان خواهان ایجاد دفتر مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان است: وزارت خارجه
    • دخوست ولایت د پنځه کلن ستراتيژيک پلان په چوکاټ کې د١٣٩٢ او ١٣٩٣کالونو انکشافي پلانونه وڅيړل شول
    • خروج عساکر بلغاریا از افغانستان
    • تنزیل نیروهای امریکائی از 68000 به 60000 طی یک ماه گذشته