Posts | Comments | E-mail /

نیروهای امنیتی افغانستان با سرعتی “فراتر از حد انتظار” در حال رشد هستند: جنرال آلن

Posted by on Jan 31st, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان در مصاحبه‌ای عنوان داشت که به اعتقاد وی نیروهای امنیتی دولتی در این کشور با سرعتی “فراتر از حد انتظار” در حال رشد هستند و به زودی آماده خواهند شد تا رهبری مسئولیت‌های امنیتی را در جنگ 11 سالانه علیه طالبان با کنار رفتن نیروهای خارجی و در موعد آغاز فصل درگیری‌ها در دست بگیرند.

به گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس، جنرال جان آلن، قوماندان نیروی خارجی در افغانستان در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری خاطرنشان ساخت: ماموریت اصلی نیروی کمکی بین‌المللی در افغانستان در دو سال آینده مشوره دادن و آموزش و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای نیروهای امنیتی افغانستان به منظور در دست‌گیری مسئولیت‌های امنیتی خواهد بود.

به گفته جان آلن نیروهای امنیتی افغانستان که تقریبا ظرفیت 352 هزار نیرو را تکمیل کرده‌اند، هنوز به تلاش زیادی به منظور اینکه یک نیروی جنگنده موثر و خودکفا باشند، نیاز دارند اما رشد گسترده قابلیت‌های آنها عامل تصمیم برای تسریع در زمانبندی قرار دادن آنها در مسئولیت‌های امنیتی بوده است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهو امریکا چندی پیش اعلام کرد که افغان‌ها به جای فصل پاییز در فصل بهار مسئولیت‌های امنیتی را به عهده خواهند گرفت که این تصمیم وی سرعت بیشتر خروج نیروهای خارجی از افغانستان را میسر خواهد کرد.

جنرال جان آلن در مصاحبه اخیر خود پیش از کناره‌ گیری از فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرد: نیروهای امنیتی افغانستان بیشتر از حد پیش بینی قابلیت‌های خود را افزایش دادند و من کاملا از اینکه آنها در سال 2013 مسئول برقراری امنیت باشند راضی هستم.

وی افزود: این نشانه تایید قابلیت‌های آنها است.

جنرال جان آلن که قرار است در تاریخ 10  فبروری افغانستان را ترک کند مدت 19 ماه رهبری ائتلاف نظامی در افغانستان را بر عهده داشته است.

قصر سفید اعلام کرده که وی قرار است فرمانده نیروهای ناتو در اروپا شود. این تصمیم قصر سفید پس از تبرئه شدن ژنرال جان آلن در تحقیقات پنتاگون درخصوص ارتباط غیراخلاقی با یک زن در فلوریدا گرفته شده است.

آلن 59 ساله گفت، این تحقیقات ناراحت کننده بودند اما وی اطمینان داشته که در این روند تبرئه خواهد شد.

وی گفت: من پنهان نمی‌کنم که این تحقیقات ذهن من را به خود مشغول کرده بود اما اهداف نخست من منافع سربازان، انسجام مبارزات و انجام تمام تلاش خود برای پیشبرد منافع ما در افغانستان بوده است.

آلن افزود: اما این تحقیقات به دوش من سنگینی می‌کرد و حقیقتا به دوش خانواده من نیز سنگینی می‌کرد و در نهایت یافته‌ها اعلام شد و من به کار خود ادامه می‌دهم.

جان آلن در صورتی که توسط مجلس سنای امریکا تایید شود جانشین جنرال جیمز استارویدیس خواهد شد.

وی درخصوص اینکه 66 هزار سرباز باقی مانده با چه سرعتی از افغانستان به خانه باز خواهند گشت و همچنین چه تعداد سرباز امریکای پس از پایان سال 2014 باقی خواهند ماند، اظهار نظر نکرد و گفت: این تصمیم به عهده اوباما خواهد بود.

آلن خاطرنشان ساخت: ما اکنون در حال مشاوره دادن هستیم و تا آینده نزدیک و تا اواخر بهار در سطح گردان آموزش خواهیم داد.

وی افزود که سطح آموزش‌ها به مرور پیشرفت کرده و به واحدهای بزرگتر مثل فرقه و لشکر خواهد رسید تا زمانیکه کار به اتمام برسد.

وی عنوان داشت: این روند همزمان با خارج ساختن نیروهای ما از افغانستان است و به شیوه‌ای بسیار منظم که افغان‌ها با آن آشنا هستند خواهد بود و ما می‌توانیم پیش بینی کنیم که احتمالا تا سطح لشکر خواهیم رسید.

در حال حاضر مسئولیت امنیت حدود 85 فیصد از  نفوس افغانستان به عهده افغان‌ها است.

جنرال آلن خاطرنشان ساخت: در بسیاری از جنبه‌ها افغان‌ها هم اکنون به رهبری عملیات‌های می‌پردازند و در حال حاضر 80 درصد از عملیات‌های در سراسر افغانستان توسط افغان‌ها رهبری می‌شود بنابراین من مطمئن هستم که در فصل مبارزه که به طور تکنیکی افغان‌ها در سراسر کشورشان رهبر عملیات‌ها خواهند بود آنها آماده بوده و ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم که آنها امسال کارشان را خوب انجام دهند و ما کنار آنها خواهیم بود، هنوز کار زیادی برای انجام دادن مانده است.

جنرال جان آلن اظهار داشت: هنگامی که من به اینجا آمدم ما عملا عملیات‌هایی در سطح گردان نداشتیم و تصور عملیات در سطح  فرقه و لشکر دور از ذهن بود. حالا ما در هر روز عملیات‌های در سطح  فرقه و لشکر در سراسر افغانستان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد که این عملیات‌ها اغلب توسط افغان‌ها برنامه‌ریزی، اجرا و تامین می‌شوند و سربازان خارجی عمدتا نقش مشاوره‌دهنده دارند.

جان آلن گفت: ایجاد ظرفیت‌های افغان‌ها نیاز به زمان دارد.

در عین حال اردوی افغانستان مجبور خواهد بود که کار خود را بدون سلاح‌های درخواستی نظیر تانک‌های سنگین و جنگنده‌های اف- 16 انجام دهد اما جان آلن تاکید کرد که تجهیزاتی که افغان‌ها در اختیار دارند به آنها قدرت آتش قابل توجهی خواهد داد.

وی گفت که افغان‌ها باید به این مساله عادت کنند که دیگر در آینده از حمایت هوایی که امروز برخوردار هستند برخوردار نخواهند بود. در حال حاضر نیروهای ائتلاف در هر جایی از افغانستان می‌توانند در صورت تقاضا در عرض 12 دقیقه حمایت هوایی را تامین کنند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • خروج نیروهای پولندی قبل از پایان ماموریت نظامی آنها
    • امریکا آمادهٔ پذیرش یک رئیس جمهور زن است:- میشل اوباما
    • کشته و زخمی شدن ۱۰ نفر در نتیجهٔ انفجار ماین کنار سرک در ولسوالی مارجه ولایت هلمند
    • ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی بغلان مرکزی کشته شد
    • سازمان امنیت ملی امریکا پروگرام های نظارتی خود را قانونی اعلام کرد
    • آغاز تمرینات نظامی تحت عنوان رفاقت نظامی ۲۰۱۳
    • نیروهای کودتاچی مصر مسجد فتح قاهره را تحت محاصرهٔ خود در آورده اند
    • طالبان ۱۰ تن از کارکنان یک شرکت سرک سازی را در ولایت هرات گلوله باران کردند
    • باز داشت ۱۰۰۰ تن از هواداران اخوان المسلمین در مصر
    • تعداد از مشاورین امریکایی برای مهار تهدید روز افزون القاعده در عراق مستقر می شوند: وزیر خارجه این کشور