Posts | Comments | E-mail /

انتقادات شدید جنرال دوستم بر حامد کرزی

Posted by on Jul 30th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

جنرال دوستم حین مصاحبه با خبرنگار روزنامهٔ دیلی تلگراف در خانه اش در شیر پور کابل

کابل:- جنرال عبدالرشید دوستم، که یکی از نقض کنندگان حقوق بشر در افغانستان شمرده می شود، به  روزنامهٔ دیلی تلگراف  گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، حیات سیاسی حکومت افغانستان نیز به پایان خواهد رسید.

دوستم به این روزنامه گفته است: ما در افغانستان کرزی را یک شخص نیمه افغان و نیمه امریکایی می دانیم؛ زیرا او روزهای بسیاری را در آنجا سپری می کند و حتی موصوف در آن کشور تجارت دارد.

به گفته وی، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، روزهای کرزی شمرده خواهد شد.

تاکنون مقامات دولتی در مورد این اظهارات جنرال دوستم چیزی نگفته اند.

شاید اکنون جناب حامد کرزی که زمانی جنرال دوستم را نوازش و پرورش می داد، دانسته باشد که :

دوستی با مردم دانا نیکوست

دشمن دانا به از نادان دوست

دیلی تلگراف نوشته است که این دلسردی دوستم از رئیس جمهور، تعجب آور است؛ زیرا وی در نخست برای رسیدن به قدرت کرزی را کمک کرده و در مرحله دوم در انتخابات از وی حمایت کرده بود.

بر اساس این گزارش، این عضو ارشد جبهه ملی با اشاره به اینکه تعداد طالبان در افغانستان در حدود ۹۰۰۰ نفر است، تاکید کرد: از میان برداشتن  رهبران طالبان بیشتر از یک سال را در بر نخواهد گرفت. فرمان بدهید، آنها را ختم خواهیم کرد، من این سخن را در محافل مختلف بار بار گفته ام.

دوستم با بیان  اینکه ما می دانیم طالبان کی ها هستند و در کجا هستند، افزود: من در بسیاری از موارد این مساله را مطرح کرده ام.

 قابل یاد آوریست که اخیرا رهبران جبههٔ ملی به شمول جنرال دوستم از طرف سازمان استخبارات ISI به پاکستان دعوت شده اند. گزارش دعوت رسمی رهبران ائتلاف شمال به پاکستان زمانی به نشر می رسد که ریاست امنیت ملی افغانستان با دلایل مستند بعضی از رهبران ائتلاف شمال را به جاسوسی به شبکه استخبارات پاکستان متهم کرده است.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree