Posts | Comments | E-mail /

مرحلهٔ دوم انتقال مسئوليت‌ها به نيروهاي افغان فردا آغاز مي‌شود

Posted by on Nov 30th, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

کابل:- گزارش ها حاکی از آن است که دومين مرحله انتقال مسئوليت‌هاي امنيتي از نيروهاي ناتو به نيروهاي افغان فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد.

به گزارش  گران افغانستان گفته مي‌شود نخستين ولايتي که شامل مرحله دوم اين برنامه مي‌شود، ولايت پروان در شمال کابل خواهد بود و اين برنامه در ساير مناطق نيز در روزهاي آينده اجرا مي‌شود.

با تکميل مرحله دوم انتقال مسئوليت‌هاي امنيتي، کنترول حدود 50 فیصد از خاک افغانستان به دست نيروهاي داخلي  خواهد افتاد.

دولت افغانستان با اجراي اين برنامه، خود را براي سال 2014 ميلادي آماده مي‌کند، زماني که ناتو به ماموريت نظامي خود در افغانستان پايان داده و تمامي مسئوليت‌ها را به نيروهاي افغان واگذار مي‌کند.

ناتو پس از سال 2014 بيشتر نقش کمکي خواهد داشت و مسئوليت اصلي اين نيروها ارائه آموزش به نيروهاي افغان و تجهيز اين نيروها خواهد بود.

افغانستان در حال حاضر 195 هزار سرباز اردوی ملی و 147 هزار پوليس دارد.

وزارت دفاع افغانستان اعلام كرد كه تمامي نيروهاي اردو با سلاح معياري ناتو تجهيز شده‌اند و ادامه اين حمايت، نيروهاي افغان را قادر خواهد کرد تا پس از سال 2014 کنترول اين کشور را به تنهايي برعهده بگيرند.

به گزارش گران افغانستان در مرحله دوم انتقال مسئوليت‌هاي امنيتي قرار است در کنار مناطق نسبتا آرام، کنترول برخي مناطقي که از نظر امنيتي با تهديدهاي جدي روبرو بوده‌اند نيز به نيروهاي افغان سپرده شود.

از جمله سه منطقه در ولايت ناامن هلمند – مارجه، نادعلي و ناوه – و همچنين مناطقي در ولايت تخار، شهر غزني و شهر جلال آباد نيز شامل مرحله دوم انتقال مسئوليت‌هاي امنيتي هستند.

در حال حاضر حدود يکصد و چهل هزار سرباز بين‌المللي در افغانستان حضور دارند که نزديک به صد هزار آن سربازان امريکايي هستند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree