Posts | Comments | E-mail /

سوگند به ایزد متعال که افغان ها غمخوار نه دارند

Posted by on Apr 26th, 2009 and filed under تحلیل, سپینې خبرې. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Afghanistan Donors Karzai

بقلم: احمدفرید ثمین

 

گزارش  تکان دهنده ویدیویی در نزدم قرار دارد که چشمانم استطاعت دیدن آن را نه دارند. این ویدیو در مورد

علف خوری هموطنان ما نیست ، این ویدیو در مورد خونریزی های جاری در کشور ما نیست و این ویدیو در مورد انهدام و اضمحلال پل وسرک های کشور ما نیست بلکه این ویدیو  بیداد یک شهزاده عرب بر یک راننده افغان اش را برملا می سازد. این  ویدیو به غایت تکان دهنده است که شاید هیچ انسان با ضمیر استطاعت دیدن آن را نه داشته باشد. درین ویدیو شیخ عیسی شهزاده عرب نخست راننده خود را به صحرا انتقال می دهد و در حالیکه دست و پا هایش بسته اند اطراف او را تحت رگبار شدید  کلاشینکوف قرار می دهد و این افغان به جز از فریاد و فغان توانایی دیگر را نه دارد. بعدا یک پولیس و شیخ عیسی این  شهزاده ظالم امارات متحده عرب این افغان را محکم گرفته و در دهانش ریگ را می ریزند. این ظالمان به این هم بسنده نه می کنند و با یک چوب که میخ کاری شده است به لت و کوب این افغان آغاز می کنند و بعدا بر زخم هایش نمک را می پاشند. این مظالم است که در ویدیو فاش شده است والله اعلم که آنها در خفا  با این هموطن بیچاره ما چه مظالم دیگر را کرده اند.

کجاست امروز آنانیکه داد از رهبری افغانستان می زنند و کجاست آنهاییکه خود را زمامداران ما می پندارند؟؟ اگر آنها نه می توانند از حقوق افغان های بیچاره دفاع کنند پس بر اساس کدام موازین آنها خود را غمخواران ما می پندارند. افغان ها در اطراف و اکناف گیتی با مشکلات بوقلمون مواجه لاکن بزرگان ما چنان می پندارند که افغان ها شاد و خرم اند. افغانها  در ایران مورد ضرب و شتم ایرانی ها قرار می گیرند لاکن دولتمردان ما می گویند که ایران دوست ماست، افغان ها در پاکستان دشنام های مره مهاجره را  شنیده و امروزه  راهی تهانه های پاکستان می شوند لاکن دولتمردان ما می گویند که پاکستان دوست ماست،  افغان ها در کشور های عربی به طور ویژه  در امارات متحده عربی تحقیر می شوند و لت و کوب می شوند لاکن غمخواران ما می گویند که امارات متحده عربی دوست ماست و افغان ها در کشور های اروپایی در لاگر ها زندگی می کنند لاکن سفارت خانه های ما درین قبال تجاهل عارفانه نموده و چنان می پندارند که همه به مثل ایشان در لمزین ها و بی ام دبلیو های سال گشت و گذار می کنند و در خانه های چندین هزار ایرویی رهایش می کنند.

اشکبار است که افغانستان از یک طرف در مجمر خون وآتش دست و پا می زند و از طرف دیگر غمخوار نه دارد. اگر ما غمخوار می داشتیم  هرگز به بغرنج های کنونی دست و گریبان نه می بودیم. سفارت خانه های ما در حقیقت به محل تجمع بیسوادان و عیاشان مبدل شده  و اداره کنندگان آن هرگز در قبال مشکلات افغان ها توجه نه می کنند. یگانه چیزی را که سفارت خانه های ما با زرق و برق تمام اجرا می کنند برپایی برنامه های موسیقی در ایام جشن آزادی کشور می باشد و در غیر آن نه آنها افغانستان را می شناسند و نه هم بی عزتی و بی حرمتی افغان ها برای ایشان کدام موضوع خاص است. آیا جای شرم نیست که افغانستان در امارات متحده عربی سفارت دارد و کارکنان آن از برکت علفخواران و گرسنه گان افغان ماهانه هزاران دالر معاش می گیرند لاکن آنها در قبال این ویدیو که همه جهانیان را به لرزه در آورده است کوچکترین واکنشی هم از خود نشان نه داده اند وشاید تاکنون نه دانند که حتی در دوبی یک شهزاده عرب با یک افغان ما چنین جنایت کرده است. این را می گویند نمایندگان واقعی کشور و این را می گویند غمخواران اصلی افغان زمین.

جای تاسف است که    میلیون ها دالر به افغانستان اهدا شد لاکن تاکنون افغان ها برای کار و مزدوری به کشور های خارج می روند و شلاق کاری های شهزادگان عربی،  دشنام های پدر سوخته جمهوری اسلامی ایران،  تهانه های پاکستان و غرق شدن در آب های اندونیزیا را بر زندگی در کشور خویش ترجیح می دهند. بایست آنهاییکه داد از رهبری می زنند در زمینه پاسخ دهند که چرا با افغان ها درسده بیست ویکم که عصر ساینس و تکنالوژی است به طور ددمنشانه در هر کشور برخورد می شود ؟ و چرا خون افغان بها نه دارد ؟ آیا افغان ها انسان نیستند ؟ باید دولت افغانستان قبل از فوت وقت مزید در قبال مشکلات افغان ها احساس مسوولیت نموده و نه گذارد که هر کس و ناکس بر سرنوشت افغان ها بازی کنند. باید سفیر امارات متحده عربی بلادرنگ از افغانستان خارج شود و شیخ عیسی این فرعون برهه کنونی به محکمه هیگ کشانیده شود تا این کار درس عبرت باشد برای آنهاییکه با وقاحت و سماجت تمام حقوق بشر را به طور ویژه حقوق افغان های مظلوم را تحت سم ستوران خویش لگد مال می کنند.

به تمنای نجات افغان ها از مشکلات کنونی

این ویدیو را اینجا مشاهده کنید

فرستادن/حفظ کردن

5 Responses for “سوگند به ایزد متعال که افغان ها غمخوار نه دارند”

  1. +1 Vote -1 Vote +1Dariz says:

    سران عرب برملا ساختند ، به دينی که اجدادشان بزورشمشيربراجدادماقبولانده بودند،ديګرزره يی ايمان ندارند.
    اما ازين حرفها زياد عنوان نکنيد،زيرااساتيد سياف و ربانی وديګر مخلصين جداً آزرده وعصبانی ميشوند وفوراً خواهند ګفت که برادران عرب ماازآغازجهاد تاامروز بماپول ميدهند وشمابخاطريک دريورعادی آنهارا کسرشأن ميسازيد؟
    پس اين کارپسنديده نيست زيرا درقدم اول بايد آرامش خاطر مبارک روحانيون خودرادرنظر داشته باشيم وسبب رنجش ذوات معظم ايشان نګرديم.چنانچه هيچ چيز ديګری درحق تان کرده نتوانند، شمارابنام ذنديق،ملحد،دهری،ګمراه،مفسد وچه وچه حتماًشهرهً آفاق خواهندساخت.ولی اګرديګر ازين فتواها نميترسيد، بګوييد،چرانه هزارکرت. مګر زحمت تان بجايی برسد که روزی ماراهم درجمع انسان بشمارندولت وکوب نشويم.

  2. +1 Vote -1 Vote +1facebook says:

    دفاع وتحفظ ازجان ومال راشن ، کوپون وخیرات نیست که ازطریق پاکستان ، ایران ، ممالک عربی وممالک غربی توضیع شوند ، ونه چیزیست که بایددرمکتب وفاکولته اموخته شودبلکه به یک همبستګی واتفاق ملی ضرورت دارد . صریحأ دیده میشه که فقدان یک اګاهی ی ملی درچهارکج افغانستان وجوددارد ونمیتوان ان را از۲۰۰ احزاب و ۲۰۰۰ ګروپ های تفنګدارتوقع کردزیراهمینها بودندوهستند که مردم غریب و بیچاره افغانستان را دچاربدترین سرنوشت ساخته است

  3. +1 Vote -1 Vote +1facebook says:

    من هم قسم میخورم که ادعای شما راست است ، اما چه بایدکرد؟
    تحفظ جان ومال فریضه هرخانواده افغانست. بجای اینکه چشم بسته درهرکنج وکنارجاده ها وخیابانها تیرباران شوند، ازدست بیګانګان وجواسیس ان درقیدوتوهین زندګی کنند ، واګرنشوند درفضای ترس وبیم تحت شکنجه های روانی به اطاعت وزیستن مجبورباشند، بهترنیست که درپی تدابیردفاع ازمال وجانش شوند ؟

  4. +1 Vote -1 Vote +1Amin says:

    جملات ذيل مقاله را صرف تكرار ميكنم
    سفارت خانه های ما در حقیقت به محل تجمع بیسوادان و عیاشان مبدل شده و اداره کنندگان آن هرگز در قبال
    مشکلات افغان ها توجه نه می کنند. یگانه چیزی را که سفارت خانه های ما با زرق و برق تمام اجرا می کنند برپایی برنامه های موسیقی در ایام جشن آزادی کشور می باشد و در غیر آن نه آنها افغانستان را می شناسند و نه هم بی عزتی و بی حرمتی افغان ها برای ایشان کدام موضوع خاص است.

  5. +1 Vote -1 Vote +1بچه سقاوه says:

    یقینا به زمامداران ما جای شرم است که این شهزاده با یک افغان چنان ظلم می کند لکن با آن هم حکمرانان کابل خاموش هستند. مقاله بیسار زیبا ! به قلم ات برکت فرید ثمین. منتظر مضامین دیګرت

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • اسلام آباد فردا میزبان کرزی خواهد بود
    • ایتالیا پس از سال ۲۰۱۴ نیز در افغانستان حضور خواهد داشت:صدر اعظم این کشور
    • حامدکرزي د څو تنو ماشومانو په خوله کې د واکسین د څو څاڅکو په څڅولو سره د مني د لومړۍ دورې د پولیو د واکسیناسیون کمپاین پیل کړ
    • په خوست کې ماشومانو ته د پوليو د واکسين درې ورځینى کمپاين پيل شو
    • درگیری شدید در میان قیام کنندگان و طالبان در ولایت غزنی
    • به استقبال از قصیده ی دل انگیز دوکتور محمد انور غوری
    • صدر اعظم ایتالیا وارد کابل شد
    • حزب الله بازیچه تروریستی رژیم های ایران و سوریه
    • روسیه سرحدات تاجکستان با افغانستان را تقویت می کند
    • جګړه ييز موسم پاى ته رسیدلو ته يواځې څو اوونۍ پاتې دي او مخالفين به هڅه وکړي، چې يو شمېر بريدونه پلان کړي: ناتو