Posts | Comments | E-mail /

مایک مورل رئیس موقت سی آي ای مقرر شد

Posted by on Nov 10th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

واشنگتن:- گزارش ها حاکی از آن است که پس از استعفای دیوید پتریوس از مقام ریاست سی آی ای ، مایک مورل به حیث رئیس موقت این سازمان مقرر شد.

رییس سازمان استخبارات امریکا (سیا) به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی با بیوگرافی نویس خود و خیانت به همسرش از سمت خود استعفا کرد. پنتاگون، مایکل مورل را به عنوان جانشین موقت و رئیس سازمان سی آی ای معرفی کرده است.

به گزارش  گران افغانستان، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، دیوید پتریوس 60 ساله در بیانیه‌ی استعفای خود به بارک اوباما، رییس جمهور امریکا گفته که در “قضاوت‌های خود بسیار ضعیف” عمل کرده است.

پترائوس در سال ۲۰۱۱ میلادی، ریاست سازمان استخبارات امریکا را برعهده گرفت.

وی پیش از آن، قوماندانی نیروهای امریکایی را در عراق و افغانستان عهده‌دار بود.

استعفای پترائوس تنها سه روز بعد از پیروزی مجدد بارک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا صورت می‌گیرد.

پترائوس در بیانیه خود آورده است: بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است، چه به عنوان همسر و چه به عنوان رییس سازمانی همچون سیا. رئیس‌جمهور، استعفای من را از سر لطف پذیرفت.

در بیانیه‌ای که بارک اوباما، رییس جمهور امریکا منتشر کرده با اشاره به ریاست پترائوس در سازمان  سی آي ای و قوماندانی وی در عراق و افغانستان، آمده است: ” پترائوس سال‌ها خدمات قابل توجهی به امریکا ارائه کرده است. وی با خدماتش، کشور ما را امن‌تر و قدرتمند‌تر کرده است.

پولیس فدرال امریکا (اف.بی‌.ای) اعلام کرد که براساس تحقیقات انجام شده پترائوس با پائولا برادول، نویسنده بیوگرافی خود و یکی از افسران اردوی امریکا روابط غیراخلاقی داشته است.

این موضوع را دو تن از مقام‌های ارشد اف. بی. آی مورد تایید قرار دادند. این تحقیقات در پی کنتر.ل و بازرسی ایمیل‌های رئیس سازمان  سی آي ای صورت گرفت.

استعفای پترائوس آسیب بزرگی به سازمان استخبارات امریکا و دو حزب جمهوری خواه و دموکرات این کشور وارد آورده است.

پترائوس در زمانی که به عنوان یکی از نیروهای اردوی امریکا در اکادمی اردوی این کشور فعالیت می‌کرد با هالی پترائوس در 38 سال قبل ازدواج کرد. این دو دارای دو فرزند هستند.

استعفای دیوید پترائوس در زمان بسیار حساسی اتفاق افتاده است چرا که دولت امریکا و سازمان  سی آي ای در کشمکش تامین امنیت و تامین اطلاعات در خصوص حمله به قونسلگری امریکا در شهر بنغازی لیبیا هستند که طی آن سفیر امریکا و سه تن دیگر از کارمندان این قونسلگری کشته شدند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره