Posts | Comments | E-mail /

تحت تدابیر شدید امنیتی؛ صدر اعظم پاکستان برای پاسخگویی در ستره محکمهٔ این کشور حاضر شد

Posted by on Jan 19th, 2012 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

اسلام آباد( گزارش خاص) – ‘یوسف رضا گیلانی’ صدر اعظم  پاكستان  امروز پنجشنبه با توجه به احضار ستره محکمه نسبت به حكم صادر شدہ علیه وی مبنی بر توھین به  محکمه  و نادیدہ گرفتن حكم قضایی در زمینه بررسی دوسیه  ھای پولشویی رییس جمھور این كشور، در این مركز قضایی حاضر شد.

به گزارش گران افغانستان، ستره محکمه ھفته جاری با صدور حكم ‘اهانت به  محکمه’ علیه گیلانی، از وی خواست روز پنجشنبه ، در  محکمه حاضر شود.

این حكم به دلیل خودداری گیلانی از اجرای احكام ستره محکمه برای پیگیری دوسیه های فساد مالی علیه زرداری و دیگر مقامهای دولتی در پاكستان صادر شده است.

یوسف رضا گیلانی  صدر اعظم پاكستان نیز پیش از این در نشست مشترك با احزاب سیاسی متحد دولت تصمیم گرفت که در محکمهٔ تعیین شدہ ستره محکمه پاكستان حاضر شود.

نزدیك به 40 نفر از شخصیتھای ارشد دولتی اعم از وزرای فدرال،  والیان ایالتهای این كشور، رھبران احزاب تحت ائتلاف با دولت پاكستان و اعضای پارلمان ملی این كشور ھمزمان با زمان حضور  صدر اعظم این كشور وی را همراهی كردند.

بر اساس گزارش گران افغانستان، حكم اخیر ستره محکمهٔ پاكستان كه به دنبال هشدارهای قبلی به  صدر اعظم این كشور علیه گیلانی صادر شده، تلاش دولت اسلام آباد را برای بقا به دنبال اتهاماتی در خصوص رسوایی ناشی از نامه محرمانه و نیز سرپیچی از پیگیری احكام  ستره محکمه در دو سال گذشته با چالش مواجه می سازد.

به گفته ناظران سیاسی، هر چند گیلانی با حكم جدید ستره محکمه پاكستان مواجه است، اما هدف اصلی  محکمه از صدور این حكم، تضعیف قدرت زرداری رییس جمهور این كشور است.

بر اساس گزارش گران افغانستان، یوسف رضا گیلانی در حضور كمیته شش نفری  ستره محکمهٔ پاكستان به سرپرستی قاضی ‘ناصر الملك’ گفت: دولت كنونی برای احكا ستره محکمه  احترام ویژہ ای قایل است و بر ھمین اساس امروز در ستره محکمه حاضر شده ام.

گیلانی دربارہ این موضوع كه دولت وی از بررسی دوسیه ھای پولشویی علیه زرداری اقدامی انجام نداده، افزود: دولت به دلیل مادہ 248 قانون اساسی بر این باور است كه رییس جمھور و صدر اعظم كشور از ھر نوع محاكمه قضایی مصونیت دارند.

 صدر اعظم پاكستان با اشارہ به اینكه پیش از این بی نظیر بوتو رھبر فقید حزب مردم پاكستان و بیگم نصرت بوتو  خانم ذوالفقار علی بوتو  صدر اعظم پیشین پاكستان نیز از سوی ستره محکمه فراخوان شدہ بودند، اضافه كرد: اگر  ستره محکمهٔ پاكستان دوبارہ او را برای بررسی حكم خود فراخواند، وی با كمال مسرت در محکمه حاضر خواھد شد.

علاوہ بر این ‘اعتزاز احسن’ عضو ارشد حزب مردم پاكستان و كارشناس حقوقی این كشور به عنوان وكیل  صدر اعظم پاكستان در نشست با قضات ستره محکمه اظھار داشت: موكل من به عنوان صدر اعظم پاكستان بر اساس رای كامل مردم انتخاب شدہ است .

احسن افزود: بر اساس قانون اساسی پاكستان وی دارای حق مصونیت است.

وی دربارہ ارسال نامه به مقامات سوییس دربارہ رسیدگی به دوسیه های پولشویی رییس جمھور پاكستان افزود: بدون شك  صدر ا عظم پاكستان قادر به نوشتن و ارسال نامه به سوییس برای تحقیق دربارہ این دوسیه ھا است و البته اقدامات بررسی و ارزیابی این  دوسیه به مرور زمان انجام می شود.

اعتزاز احسن تاكید كرد: ارسال نامه زمانی به مقامات سوییس امكان پذیر است كه آصف علی زرداری، در  مقام ریاست جمھوری نباشد.

قاضی ‘سرمد جلال عثمانی’ یكی از اعضای كمیته قضات  ستره محکمه و مامور رسیدگی به حكم توھین به محکمهٔ یوسف رضا گیلانی اظھار داشت: اگر ن صدر اعظم مدعی احترام به قانون اساسی و احكام  ستره محکمهٔ پاكستان است چرا با ارسال نامه به دولت سوییس درباره پولشویی مخالفت كرده است.

با این وجود نشست بررسی حكم توھین به محکمه  صدر اعظم پاكستان از سوی قضات ستره محکمه این كشور ادامه دارد.

پایتخت پاكستان امروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار گرفته تا یوسف رضا گیلانی صدر اعظم این كشور درمحکمه درباره دوسیه فساد مالی رییس جمهور این كشور پاسخگو باشد.

وزارت داخله پاكستان در اطلاعیه ای اعلام كرده كه صدها پولیس و نیروهای امنیتی ساختمان ستره محکمه و  سرک های منتهی به آن را تحت كنترول ویژه امنیتی خود قرار داده اند.

بر اساس این  اعلامیه نیروهای پولیس برای رفت و آمد باشندگان محدودیت  وضع نموده و تا زمان اختتام بررسی  قضیه در اطراف ساختمان  ستره محکمه رفت و آمد  موتر ها جریان نخواهد داشت .

از سوی مقامات  قضایی در پاكستان برای عبور و مرور و همچنین ورود به صحن ستره محکمه كارت دخول  اختصاصی صادر شده است و مامورین امنیتی از ورود افراد غیر جلوگیری بعمل می آورند.

برای برخی از وكلا، خبرنگاران  از سوی وزارت داخله  و  محکمه كارت ورود صادر شده اما بسیاری از خبرنگاران از ورود به محکمه منع شده اند.

پیش از آغاز نشست محکمه، رحمان ملك وزیر  داخلهٔ پاكستان در یك نشست با حضور  مقامات ارشد  امنیتی  درباره حفاظت و مسائل امنیتی این جلسه تدابیر خاصی را اندیشیده كه در حال حاضر توسط نیروهای پولیس و امینتی در حال اجرا است.

رحمان ملك گفت: هیچ فردی اجازه ورود به محکمه را نخواهد داشت  مگر آنهایی كه از سوی  محکمه و وزارت  داخله كارت  دخول ویژه  دریافت کرده اند و این حکم   بر دیپلومات ها و كارمندان و نمایندگان سازمان ملل متحد نیز قابل تطبیق  است.

تعداد زیادی از دروازه  های  تلاشی در اطراف ساختمان ستره محکمه  جابجا شده و هر بازدید كننده و یا افرادی كه قصد ورود به ساختمان ستره محکمه را دارد باید از این  دروازه ها عبور كنند.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement Middle East Banners

اندازهء فانت را تغییر دهید

  • A A A
  • ویدیو های همین لحظه از الجزیره

    ویدیو های مورد پسند تان را در ((گران افغانستان)) مشاهده کنید

    Loading...

    تازه مطالب

    رښتیا ښه دی که درواغ؟

    March 1st, 2012

    طنز  محمود نظری رښتیا ښه دی که درواغ ؟!       یو دوکان[...]

    پاى ته رسيدونکى ژمى، ختيځ او ناامني

    March 1st, 2012

      ارشادرغاند د افغانستان دولت د يو شمېر نورو فرصتونو پ[...]

    نخستین نشست سه جانبه افغانستان چین و پاکستان برگزار شد

    March 1st, 2012

    : کابل:- نخستین نشست نمایندگان افغانستان، پاکستان و چین [...]

    مصر از دستگيري سيف العدل، جانشين موقت بن لادن خبر داد

    March 1st, 2012

      قاهره:- مسئولان  میدان هوایی مصر از دستگيري سيف ال�[...]

    نشستی برای آماده گی کنفرانس توکیو در کابل برگزار می گردد

    March 1st, 2012

    کابل:-بر اساس اعلامیه ریاست جمهوری » حامد کرزی رئیس جمه�[...]

2022 / Graan Afghanistan by Afghan Scholars