Posts | Comments | E-mail /

دولت کابل باعث شکست مذاکرات صلح با طالبان شد

Posted by on Aug 31st, 2011 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

طیب آغا نماینده که اکنون از خوف استخبارات پاکستان ، در جرمنی به حیث مهاجر بسرمیبرد

کابل: گزارش ها حاکی از آن است که مذاکرات طالبان با مقامات امریکایی زمانی به بن بست مواجه شد که دولت افغانستان قصدا این مذاکرات را افشا کرد.

گزارش حاکی است که دولت افغانستان بخاطری این مذاکرات را افشا کرد که مقامات امریکایی بدون اطلاع دولت کابل  مصروف مذاکرات با نماینده خاص  طالبان  طیب آغا بودند.

گزارش می افزاید که مقامات امریکایی سه بار با طیب آغا در جرمنی مذاکرات نموده بودند مگر زمانی که دولت کابل این مذاکرات را افشا کرد مذاکرات به بن بست مواجه شد.

. منابع  اگاه می گویند دولت کابل بخاطری بر آشفته بود که از مذاکرات بی بهره گذاشته شده بود، دولت کابل می خواهد که مذاکرات صلح  باید تحت رهنمایی شورای عالی صلح تحت رهبری استاد ربانی دنبال شود مگر این چیزی است که نه طالبان و نه هم مقامات امریکایی خواستار آن هستند.

منابع می گویند ، بعد از آن که دولت کابل مذاکرات میان طالبان و امریکا را افشا کرد، نمایندهٔ  طالبان در جرمنی ناپدید شد و از برگشت به پاکستان منصرف شد.  منابع اگاه  می گویند طیب آغا بخاطری از برگشت به پاکستان منصرف شد، که با افشای مذاکرات خطر آن وجود داشت که استخبارات پاکستان او را به مثل ملا برادر دستگیر کند.

گزارش می افزاید که مقامات امریکایی اصرار می کنند که مذاکرات آنها با طیب آغا هنوز هم  جریان دارد.

تاکنون طالبان در مورد این گزارش چیزی نگفته اند.

اخیر ملا عمر رهبر طالبان در پیام عیدی خود برای نخستین بار چراغ سبز مذاکرات را داده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گران افغانستان برای نخستین بار این خبر را امروز بنشر رساند.

برلین:- به گران افغانستان آشکار شده است که طیب آغا نمایندهٔ طالبان در مذاکرات صلح در آلمان ناپدیده شده و گفته می شود که در کشور نامبرده پناه گرفته است.

گزارش حاکی است که موصوف بعد از جدی شدن مذاکرات بخاطر حفظ جانش در آلمان پناه گرفت.

گفته می شود که بعضی از اعضای گروه طالبان بطور خاص پاکستانی ها مخالف مذاکرات صلح می باشند

گزارش می افزاید که موصوف به نمایندگی طالبان با مقامات خارجی گفتگو می کرد و حتی این مسئله باعث خشم دولت کابل گردیده بود که چرا طالبان مستقیما با دولت کابل مذاکره نمی کند.

طیب آغا یکی از دوستان نزدیک زمان طفولیت ملا عمر رهبر طالبان می باشد

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

CAPTCHA Image
Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree