Posts | Comments | E-mail /

تظاهرات مردم انگلستان در برابر حملات هوایی طیارات بدون پیلوت در افغانستان

Posted by on Apr 28th, 2013 and filed under خبرونه. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

لندن :- گروه‌های ضد جنگ، تظاهراتی را در یکی از پایگاه‌های هوایی انگلستان که محل کنترول طیارات بدون پیلوت  در افغانستان است، برگزار کردند.

به گزارش  شبکه خبری راشا تودی، چهار گروه ضد جنگ تظاهراتی صلح‌آمیز را  در اعتراض به استفاده از  طیارات بدون پیلوت در پایگاه هوایی “وادینگتون” در شهر “لینکلن شایر” برگزار کردند. این طیارات بدون پیلوت  قبلا فقط  در امریکا مستقر بودند.

حدود چهار صد فعال صلح از شهر “لینکلن” به سمت پایگاه‌ هوایی “وادینگتون” راهپیمایی کردند.

نیروی هوایی سلطنتی انگلستان (RAF)، پایگاه‌های کنترول  طیارات را در پایگاه هوایی وادینگتون، واقع در جنوب شهر لینکلن در هفته جاری افتتاح کردند تا به طور هم‌زمان با  طیاره هایی که در حال حاضر در پایگاه نیروی هوایی “کریچ” در “نیوادا” مستقر هستند، همکاری کنند.

وزارت دفاع انگلستان در سال 2010 اعلام کرد، این کشور باید در راستای اجرای بازنگری ستراتیژیک امنیتی، این توانایی را داشته باشد تا از راه دور طیاره های مسلح خود را از خاک خود به پرواز درآورد.

یک منبع مطلع در مصاحبه با گاردین گفت: ما نسبت به گذشته عملیات‌های بیشتری انجام نمی‌دهیم، اما با وجود اختلاف زمانی میان امریکا، افغانستان و انگلستان، هم‌اکنون این امکان وجود دارد که  پیلوت های پایگاه‌ هوایی وادینگتون همراه با  پیلوت های امریکایی کار کنند.

انگلستان همچنان کندکی از  طیاره هایی را که اکثرا شامل  طیاره  کشفی می باشد، در افغانستان در اختیار دارد. پنج طیاره ریپر انگلیسی در این منطقه مستقر است و وزارت دفاع انگلستان قصد دارد تا تعداد آن‌ها را در سال جاری میلادی دو برابر کند.

معترضان نگرانی‌های خود را در خصوص توسعه این برنامه طیاره های بدون پیلوت انگلیسی بیان کردند. واشنگتن از طیاره های بدون پیلوت خود که تحت رهبری سازمان سیا فعالیت می‌کنند، با هدف کشتن  شورشیان مظنون استفاده می‌کند.

منتقدان در این خصوص می‌گویند که این طیاره ها باعث کشته شدن تعدادی از  افراد غیر نظامی شده‌اند.

مدیر برنامه‌ریزی این تظاهرات اعلام کرد: این  طیاره ها که از مناطق جنگی دور هستند، کار سیاستمداران برای انجام حملات نظامی را راحت می‌کنند و آن‌ها می‌توانند دستور ترورهای غیر قانونی را بدون نظارت و پاسخگویی به مردم صادر کنند. هم‌اکنون باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، استفاده از این  طیاره های کشنده را ممنوع کرد.

اردوی انگلیس تاکید می‌کند که استفاده آن‌ها از طیاره ها جان سربازان و  افراد غیرنظامی را حفظ می‌کند و هیچ تفاوتی با طیاره های دارای  پیلوت ندارد.

فرستادن/حفظ کردن

Leave a Reply

Refresh Image
*

Spam Protection by WP-SpamFree

Advertisement

Recently Commented

    Archives by Tag

    ا

    Recent Entries

    • ممنوعیت استعمال کلمات انگلیسی در فرانسه
    • نظام دموکراتیک پاکستان را سرنگون خواهیم کرد: رهبر طالبان پاکستان
    • اختطاف ۲۸ تن از نیروهای پولیس توسط ٓطالبان
    • په خوست کې د انجونو لپاره د نيمه لوړو زده کړو انستيتيوت پرانېسته وشوه .
    • د کليو او پراختيا وزير:په خوست کې به د ١٦مليونو امريکايي ډالرو په لګښت پروژې پلي شي
    • دحرمينوهندار دحج يونليک څلویښتمه برخه
    • د پيسو په کڅوړو، سي آی ای په افغانستان کې قدرت لټوه
    • با خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ هیچ اتفاق بحرانی و خطرناکی رخ نخواهد داد: نظربایف
    • رئیس شورای صلح ولایت هلمند کشته شد
    • د افغانستان خلک د یوې عادي ناروغی د درملنې لپاره، پاکستان، هند او د ترکیې هېوادونو ته ځي: کرزی